arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

نیروهای عراقی سه هزار غیر نظامی را از شرق موصل خارج کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از فرماندهان نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که این نیروها سه هزار غیر نظامی را از بخش های شرقی موصل خارج کردند.

به گزارش انتخاب، سرلشکر سامی العارض فرمانده نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم عراق افزود: نیروهای عراقی سه هزار غیر نظامی از مناطق گوگچلی و الکرامه واقع در شرق موصل خارج کردند.
در همین حال وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که این سه هزار غیر نظامی به اردوگاه های جدعة، الخازر و زلیکان در اطراف موصل منتقل شدند.
وزارت مهاجرت عراق همچنین افزود: از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 19 هزار عراقی از موصل و مناطق اطراف این شهر خارج شدند.
این در حالی است که کمیساریایی عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که عناصر داعش هزاران نفر از اهالی شهرک حمام العلیل واقع در جنوب موصل را به عنوان سپر انسانی به مواضع خود در شهر موصل منتقل کردند.
در همین حال پیشتر طالب الکنانی از فرماندهان نیروهای مبارزه با تروریسم عراق از اهالی موصل خواسته بود تا با نیروهای عراقی برای نابودی داعش در کوتاه ترین زمان ممکن همکاری کنند و تأکید کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم، مهارت لازم را برای حمایت از غیر نظامیان دارند.
عملیات آزادسازی موصل دوشنبه 26 مهرماه با دستور 'حیدر العبادی'، توسط نیروهای عراقی آغاز شد.
ده ها هزار نیروی امنیتی در بزرگترین عملیات نظامی این کشور نبرد آزادسازی موصل را از چهار جبهه شمالی، غربی، شرقی و جنوبی از عملیات خود را آغاز کرده اند. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: عراق ، موصل ، غیر نظامی
نظرات بینندگان