arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
توام با کولاک و وزش بادهای سرد؛

برف و سرما اردبیل را فرا گرفت/ کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، برف و سرما همراه با مه غلیظ، کولاک و وزش بادهای سرد بخش‌هایی از مناطق استان اردبیل را فرا گرفت.

به گزارش انتخاب، پس از دو روز پدیده تندباد در سطح استان اردبیل، از بامداد امروز چهارشنبه سامانه بارشی و سرد استان را تحت پوشش قرار داده و در نهایت بعد از بارش های باران در مناطق مرکزی از دقایقی پیش بارش برف و کولاک بخش هایی از اردبیل را فرا گرفت.

در حال حاضر بارش برف در اغلب مناطق مرکزی استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد بطوریکه بارش ها در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، نیر، نمین، سرعین و نیز فرودگاه مرکز استان گزارش می شود.

سامانه بارش زا و سرد علاوه بر دامن زدن به بارش های جدید برف، موجب افت شدید دما در اردبیل شده بطوریکه طی مقایسه با روز قبل در همین ساعت افت ۱۰ درجه ای دمای هوا به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان در خصوص وضعیت جوی استان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی روزهای گذشته بارش برف و باران در مناطقی از استان پیش بینی شده بود، تاکید کرد: مطابق پیش بینی ها شاهد بارش برف در مناطق مرکزی طی ساعات کنونی هستیم.

علی دولتی مهر افزود: پیش بینی می شود بارش برف در این مناطق و شهرهای اردبیل، مشگین شهر، نیر، نمین و سرعین تا بامداد پنجشنبه تداوم داشته و با قطع بارش برف، در صبح روز پنجشنبه بیش از پیش موجب افت دمای هوا شود.

به گفته وی کاهش دما همچنان تادروز جمعه ادامه خواهد داشت و این کاهش در تمامی مناطق استان و تمامی شهرستان ها مشاهده خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان دمای هوای کنونی اردبیل را دو درجه بالای صفر برشمرد و یادآور شد: دیروز در همین ساعت دمای هوای مرکز استان ۱۲ درجه بود که افت ۱۰ درجه ای را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود افت دما تا ۱۴ درجه نیز افزایش یابد، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم صبح پنجشنبه افت دما تا منفی چهار درجه نیز برسد و شهروندان اردبیل با برودت دما مواجه شوند.

دولتی مهر در عین حال شرایط جوی حاکم اغلب مناطق استان را توام با مه عنوان شد و بیان داشت: این شرایط بویژه در محورهای مواصلاتی شدید بوده و انتظار داریم موجب اختلال تردد شود، بنابراین رانندگان باید ضمن رعایت سرعت مطمئنه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

گفتنی است اولین بارش برف پاییزی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته که به بیش از ۴۰ سانتی متر رسید، موجب اختلال در زندگی روزمره شهروندان شده و ضمن شکستن صدها اصله درخت در معابر و منازل و قطع برق مناطق گسترده ای از شهر اردبیل، میلیاردها ریال به تاسیسات شهری و عمومی استان خسارت وارد کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: اردبیل ، برف و سرما
نظرات بینندگان