arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
اخبار امنیتی موصل؛

حشدالشعبی ۷۰۵ کیلومتر را در موصل آزاد کرد/ تسلط بر چند روستا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حشدالشعبی عراق از آزاد سازی ۷۰۵ کیلومتر مربع از اراضی موصل در طول ۵ روز عملیات در محور غربی این شهر خبر داد.

به گزارش انتخاب، نیروهای امنیتی و مردمی عراق در جریان مبارزات خود علیه تروریست های داعش در عملیات آزادسازی موصل دستاوردهای بیشتری کسب کردند.

بر اساس این گزارش، حشدالشعبی عراق اعلام کرد: امروز ۱۱۵ کیلومتر مربع را در عملیات موصل آزاد کرده ایم و مجموع مساحت های آزاد شده پس از ۵ روز از آغاز عملیات در محور غربی موصل تاکنون به ۷۰۵ کیلومتر مربع رسیده است. همچنین ۴۷ عنصر داعش نیز به هلاکت رسیدند و ۵ خودرو بمب گذاری شده منهدم و عناصر حاضر در آن به هلاکت رسیدند.

حشدالشعبی همچنین تصریح کرد: پس از تسلط بر خط اللاین در جنوب غرب موصل خطوط کمک رسانی عناصر داعش قطع شد که یکی از دستاوردهای مهم حشدالشعبی محسوب می شود. همچنین ۵ روستا نیز آزاد شد و ۶ موضع از مواضع مهم داعش نیز با پوشش هوایی جنگنده های عراقی در کنترل حشدالشعبی قرار گرفت.

جعفر الحسینی سخنگوی کتائب حزب الله عراق از تسلط حشدالشعبی بر جاده بین المللی نینوا به الرقه در سوریه خبر داد.

در همین راستا «ابو آلاء الولائی» دبیرکل گردان های سیدالشهدا نیز در سخنانی تاکید کرد: پس از آزادسازی منطقه تلعفر در غرب موصل عناصر داعش را در اراضی سوریه تعقیب می کنیم. نیروهای ما علاوه بر به هلاکت رساندن ۷ عنصر داعش، ادوات و تجهیزات آنها را نیز کشف و ضبط کردند.

به علاوه نیروهای حشدالشعبی فرار عناصر عضو گروه تروریستی داعش از روستاهای غزیل العلیا و غزیل السفلی در غرب موصل را رصد و پیگیری کردند.

حشدالشعبی همچنین بر تپه های مشرف بر تقاطع عدایه واقع در غرب موصل نیز مسلط و کنترل آن را در دست گرفت.

نیروهای عراقی در ادامه دستاوردهای خود در برابر تروریست ها، روستای القاهره واقع در حدفاصل ۶ کیلومتری منطقه حمام العلیل را در موصل آزاد و پاکسازی کردند.

روستاهای الرحمانیه، کوخ، هداجه و ابوفشکه واقع در غرب موصل نیز توسط نیروهای حشدالشعبی عراق پاکسازی شدند.

نیروهای امنیتی و پلیس عراق نیز در ادامه عملیات خود در محور جنوبی موصل روستای المنیره و الکطیه واقع در جنوب حمام العلیل را آزاد کردند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان