arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

برای اولین بار در تاریخ اینترنت، مرور وب با موبایل از پی‌سی پیشی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیشی گرفتن مرور وب با گوشی هوشمند از دسکتاپ و پی‌سی

 برای اولین بار در تاریخ اینترنت، مرور وب با موبایل از پی‌سی و دسکتاپ پیشی گرفت.

به گزارش انتخاب، با کاهش ترافیک وب از طریق دسکتاپ به 48.7 درصد، گوشی‌های هوشمند و تبلت رهبر بلامنازعه مرورصفحات وب شده و از کامپیوترهای سنتی پیشی گرفتند.

از سال 2009 مرور صفحات وب با موبایل شروع به رشد کرد و اکتبر امسال در رقابت با کامپیوترهای سنتی از 50 در فراتر رفته و ابزاری مانند تبلت و گوشی هوشمند به سهم 51.3 درصدی رسیدند.

ادهان کولن مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی StatCounter که این آمار را رصد و منتشر کرده می‌گوید: آمار جدید هشداری برای تجارت‌های کوچک و یا حرفه‌ای های وب است تا سایت‌های خود را منطبق با نیاز کاربران وفق داده و نسخه‌های تحت موبایل و تبلت خود را زودتر به‌روزرسانی کنند تا مشتریان و کاربران خود را از دست ندهند.

گوگل اخیراً موتور جستجوی خود از طریق موبایل را توسعه داده و نتایج جستجو روی موبایل بهتر از دسکتاپ و کامپیوترهای سنتی شده است و این موضوع نشان‌دهنده گرایش کاربران به‌سوی موبایل است.

ادمین وب‌سایت گاردین نیز در انتهای این خبر تأیید کرده است که 40 درصد کاربران از طریق دسکتاپ سایتشان را نگاه می‌کنند و در پایان هفته این رقم به 30 درصد کاهش‌یافته و قسمت اعظم کاربران از روی تبلت و گوشی هوشمند گاردین را مرور می‌کنند.

هم‌زمان فروش دسکتاپ در جهان کاملاً فروکش کرده و سایر ابزار پرتابل جای آن را گرفته است.


نظرات بینندگان