arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

وزیر اطلاعات: منکر توان نظامی و بازدارندگی آن نیستیم/ اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است/ اطلاعات باید مردمی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات گفت: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی امکان اشراف کامل می‌دهد و گرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توان‌شان محدود است.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز با حضور در همایش ملی مردم و اطلاعات که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی امکان اشراف کامل می‌دهد و گرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توان‌شان محدود است، وقتی مردم حضور یابند منبع اقتدار اطلاعاتی می‌شوند و رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور را شکل می‌دهند.

علوی در ادامه افزود: همکاری نخبگان و مراکز اطلاعاتی باید بدینجا برسد که سازمان اطلاعاتی مردمی شکل دهد تا علاوه بر اینکه مردم به دستگاه‌های اطلاعاتی مراجعه می‌کنند، سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و پذیرش همکاری مردم بصورت بسیجی یک سازمان بسیجی-اطلاعاتی هم شکل گیرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز امنیت در سطح جهانی صرفا یک حرفه و مهارت نیست بلکه یک رشته علمی است. امروز تجارب کسانی که در عرصه امنیت کار کرده اند، تبدیل به اصولی شده که دانش امنیت را شکل داده است.

علوی گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام برخواسته از آحاد مردم با انتظار پیاده کردن اسلام است. جمهوری اسلامی اساس هدفش برای این بوده که امور جاری کشور را بر مبنای اسلام پیش ببرد. 

وزیر اطلاعات افزود: جمهوری اسلامی براساس نظر اسلام به مسائل، یک نظام مردم محور است. نظام جمهوری اسلامی همه چیز را برای مردم می‌داند.

علوی با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلام فرهنگ سلطه نیست بلکه فرهنگ مسئولیت و امانت است گفت: مسئولان نظام در کنار مردم هستند اما بار بر دوششان از نظر امانت سنگین تر است. جمهوری اسلامی برخواسته از اسلام است و مردم سالاری دینی نیز یکی از ارکان اصلی آن است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی قدرتی دارد که سلطه گران و ابرقدرت‌ها به خودشان اجازه حمله به ایران را نمی‌دهند به برکت حضور مردم است. ما منکر توان بازدارندگی نظام نیستیم اما اساس وحشت دشمن از حضور مردم در صحنه است و بر همین اساس است که هیچ دشمنی به خود اجازه نگاه چپ کردن به جمهوری اسلامی را نمی دهد.

علوی خاطرنشان کرد: دشمنان به کشوری که پیوند مستحکمی بین مردم و رهبری آن ایجاد شده نمی‌توانند طمع پیدا کنند و دچار یاس و ناامیدی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم حق دارند از اقتصاد شکوفا و امنیت برخوردار باشند، گفت: مردم بدانند نظام جمهوری اسلامی جزوی از آنان است. حضور مردم است که به دستگاه‌های اطلاعاتی امکان اشراف کامل را می‌دهند وگرنه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی منهای مردم توانشان محدود است. وقتی مردم حضور یابند منبع اقتدار اطلاعاتی می‌شوند که این رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور را شکل می‌دهند. 

علوی با بیان  اینکه وزارت اطلاعات در نقطه پیوند خود با مردم ستاد خبری را راه‌اندازی کرده گفت: اطلاعاتی که از بدنه مردم در اختیار ما قرار گرفته حجم  عظیمی از دستاوردها را تشکیل داده که باعث اشراف اطلاعاتی بر بسیاری از کیس‌های اطلاعاتی شده که مورد ضربه نیز رفته‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه پیوند اطلاعاتی مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی به این دستگاه‌ها اشراف و انگیزه می‌دهند افزود: بر همین اساس در مهر ماه وزارت اطلاعات توانست در بین وزارتخانه‌ها رتبه سوم را کسب کند. وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی همراه با مردم کار می‌کنند مردم نیز از آنان حمایت می‌کنند. 

علوی با تاکید بر اینکه بسترسازی دانش بنیان حرکات اطلاعاتی باید با همکاری نخبگان و فرهیختگان صورت گیرد گفت: همایش‌های علمی‌ می‌تواند در تعامل دو سویه مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی و تعامل تشکیلاتی مفید باشد.

وی تصریح کرد: مراکز علمی باید به این باور برسند که امنیت هم مانند فرهنگ، سیاست یک مقوله اجتماعی است و باید با نگاه علمی به آن نگریسته شود.

علوی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید سازمان اطلاعات مردمی شکل گیرد تا علاوه بر اینکه مردم خود مراجعه می‌کنند سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و پذیرش همکاری مردم به صورت بسیجی یک سازمان بسیجی - اطلاعاتی شکل گیرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم این احساس را داشته باشند که تشکیلات اطلاعاتی در خدمت ‌آنان است و آنان نیز نباید از دستگاه‌های اطلاعاتی جدا باشند. 

مقام معظم رهبری و امام راحل در بیاناتشان دستگاه‌های نظام بخصوص دستگاه‌های امنیتی را خدمتگزار مردم عنوان می کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان