arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

مسیر پیروزی ترامپ و کلینتون از کدام ایالت‌ها می‌گذرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس مسائل انتخاباتی آمریکا به بررسی بخت دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات برای پیروزی، در ایالات مختلف این کشور پرداخت.

به گزارش انتخاب؛ پایگاه اینترنتی سی‌بی‌اس نیوز در گفتگو با آنتونی سالوانتو، کارشناس مسائل انتخاباتی آمریکا به بررسی بخت دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات در ایالات مختلف این کشور پرداخت.

به گفته سالوانتو اگرچه مسیر ترامپ برای پیروزی در انتخابات دشوارتر از کلینتون است ولی با تمرکز روی چند ایالت احتمال پیروزی وی در انتخابات آمریکا وجود دارد. نامزد جمهوری خواه برای پیروزی در انتخابات به 29 رای الکترال فلوریدا، 18 رای اوهایو و 15 رای کارولینای شمالی نیاز دارد. با کسب این آراء ترامپ 270 رای الکترال خود را قطعی می کند.کسب 6 رای الکترال ایالت نوادا و 9 رای الکترال ایالت کلرادو او را در آستانه پیروزی قرار می دهد. نتیجه آرای کلینتون در ویسکانسین و پنسیلوانیا نیز می تواند در پیروزی ترامپ تاثیرگذار باشد.

مسیر کلینتون در رسیدن به کاخ سفید آسانتر است. بر اساس نظرسنجی ها او نامزد مورد نظر مردم ایالت پنسیلوانیاست. در صورتی که وی آرای خود رد پنسیلوانیا را حفظ کند و در رقابت سنگین کارولینای شمالی با ترامپ به حداکثر آراء دست یابد، به طور قطع رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

سالوانتو ادامه داد: با این حال یک "اما" نیز وجود دارد و آن میزان مشارکت است. ستاد انتخاباتی کلینتون نگران میزان مشارکت دموکراتها است و در تلاش است تا به حداکثر آرای خود در ایالات دموکراتها دست یابند. به عنوان مثال در بخش های شمالی اوهایو، دموکراتها به شدت به آرای رای دهندگان آمریکایی- آفریقایی نیاز دارند و باید شرایط مشارکت آنها را فراهم کنند. این در حالی است که ترامپ از بخت بالاتری برای کسب آرای مناطق حومه اوهایو برخوردار است. در کارولینای شمالی، کلینتون به رای آمریکایی های آفریقایی تبار چشم دوخته است ولی ترامپ بخش عمده آرای رای دهندگان سفید پوست و تحصیلکرده را در اختیار خواهد داشت.

سالوانتو در انتها با اشاره به اظهارت کلینتون درباره شعارهای ضد زنان و ضد مسلمانان ترامپ آورده است: کلینتون با استفاده از رسوایی اخلاقی بر ملا شده ترامپ و شعارهای او علیه مسلمانان، اسپانیایی تبارها و زنان می تواند بخش زیادی از آرای این اقشار را به نام خود بزند. با این حال، باید منتظر تاثیر گزارش اف بی آی درباره ایمیلهای کلینتون بر روند انتخاباتی بود.

نظرات بینندگان