arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل مرکز توسعه خواهرشهرهای ایران:

تهران با 27 شهر جهان خواهرخوانده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران با بیان اینکه بیش از 140 پیمان خواهرشهری میان شهرهای ایران و سایر شهرهای جهان به امضا رسیده، گفت: تهران با 27 شهر جهان پیمان خواهر خواندگی امضا کرده است.

به گزارش انتخاب، علیرضا رجایی افزود: عمده پیمان های خواهرخواندگی تهران با پایتخت کشورها امضا شده است.
وی با بیان اینکه پیمان های خواهرخواندگی با هدف استفاده و انتقال تجربیات امضا شده، اظهار کرد: از آنجایی که این تفاهمنامه ها در ساختارهای حاکمیتی امضا شده، بخش های مردمی نتوانستند در تعاملات آن وارد شوند.
مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران با بیان اینکه در دولت یازدهم موضوع دیپلماسی عمومی و سازمان های مردم نهاد پررنگ تر شده، خاطرنشان کرد: شهروند دیپلماسی یا ساختارهای غیر دولتی درخصوص مباحث مربوط به خواهرخواندگی با قوت بیشتری می توانند عمل کنند.
وی با بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی تهران و لس آنجلس پیش از انقلاب امضا شده، گفت: از ظرفیت تفاهمنامه های خواهرخواندگی می توان به گونه ای استفاده کرد که در صورت قطع ارتباطات با حکومت، ارتباطات با شهروندان آن شهر قطع نشود.
رجایی یادآور شد: می توان با انتخاب سفرای دیپلماسی عمومی شهری در موضوعاتی همچون ادیان و اقوام از ظرفیت های پیمان خواهرخواندگی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در قراردادهایی که تاکنون میان شهرهای ایران و سایر شهرهای جهان به امضا رسیده نیازهای دو شهر احصا نشده، افزود: متأسفانه به همین دلیل این قراردادها شکل اجرایی نداشته است.
مدیرعامل مرکز بین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: می توان از ظرفیت تفاهمنامه های خواهرخواندگی در جهت رفع تمام نیازهای یک شهر، همزیستی مسالمت آمیز، همگرایی و بهره برداری های دو جانبه و چندجانبه به گونه ای که مردم در آن نقش اصلی را بازی کنند، استفاده کرد.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت و صداقت» از از 14 تا 21 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: خواهر خوانده
نظرات بینندگان