arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

تصادف زنجیره ای در جاده ایلام - مهران/ آتش‌سوزی اتوبوس زائران اربعین/ دو نفر کشته شد

سرهنگ ناصری گفت: بامداد امروز یک دستگاه سواری پژو پارس با یک دستگاه پژو 405 در محدوده روستای گلان در 25 کیلومتری شهر مهران برخورد کرد که با توجه به حجم ترددها، سه دستگاه خودرو دیگر نیز با این خودروها برخورد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راه ایلام از وقوع تصادف زنجیره ای میان چند دستگاه خودروی زائران اربعین در جاده ایلام به مهران خبر داد و گفت: این تصادف 2 کشته بر جا گذاشت.

سرهنگ محسن ناصری روز شنبه گفت: بامداد امروز یک دستگاه سواری پژو پارس با یک دستگاه پژو 405 در محدوده روستای گلان در 25 کیلومتری شهر مهران برخورد کرد که با توجه به حجم ترددها، سه دستگاه خودرو دیگر نیز با این خودروها برخورد کردند.

وی افزود: علت بروز این حادثه ناگوار رانندگی انحراف به چپ خودرو پژو پارس و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی راننده آن از سوی کارشناسان پلیس راه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: شدت این سانحه رانندگی به حدی بود که 2 نفر از سرنشینان 2 خودرو جان خود را از دست دادند و پنج نفر نیز مجروح شده اند که برای مداوا به مراکز درمانی شهرهای ایلام و مهران منتقل شدند.

سرهنگ ناصری حجم ترافیک در جاده های مواصلاتی منتهی به مرز مهران را سنگین ولی روان اعلام کرد و یادآور شد: مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی در این استان تجاوز به چپ، سبقت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است که در این ایام با توجه به افزایش ترددها و عدم آشنایی رانندگان غیر بومی با وضعیت جاده های استان، خستگی و خواب آلودگی احتمال تصادف ها بویژه واژگونی خودرو را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: جاده های ارتباطی این استان 2 طرفه و کوهستانی هستند و می توانند مستعد بروز حادثه باشند و امیدواریم در سایه رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان و بویژه زائران اربعین حسینی دیگر شاهد وقوع این حوادث دلخراش نبوده و در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجه بروز سوانح رانندگی در جاده های استان را شاهد باشیم.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.

آتش‌سوزی اتوبوس زائران اربعین حسینی در صحنه

مهر نوشت: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آتش‌سوزی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی اهل زنجان در گردنه بید سرخ شهرستان صحنه خبر داد و گفت: خوشبختانه کسی در این حادثه آسیب ندید.

سرهنگ "فضل الله شیری" ز آتش‌سوزی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی اهل زنجان در گردنه بید سرخ شهرستان صحنه خبر داد و گفت: ساعت ۱:۲۰دقیقه بامدادامروز یک دستگاه اتوبوس بنز حامل زائران شهرستان خدابنده زنجان، به دلیل نامعلومی دچار حریق شد و کاملاً در آتش سوخت.

وی افزود: راننده اتوبوس حامل زائران شهرستان خدابنده زنجان حوالی گردنه بید سرخ شهرستان صحنه متوجه وقوع نقص فنی در موتور اتوبوس شده و برای بررسی موضوع در پارکینگ حاشیه جاده توقف و با توجه به آتش گرفتن موتور اتوبوس، بلافاصله همه زائران و خدمه را از اتوبوس خارج می کند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: پس از خروج زائران و خدمه، آتش به سایر بخش های اتوبوس سرایت کرده و کاملاً در آتش می سوزد که با حضور عوامل آتش نشانی حریق اطفا شده و علت دقیق حادثه کماکان در حال بررسی است.

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع راننده نسبت به پیاده کردن زائران از اتوبوس، به کسی آسیب نرسیده است و همه مسافران در سلامت هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مسافران اتوبوس با ورود مستقیم عوامل پلیس راه بیستون در رستوران گردنه بید سرخ اسکان داده شده و پس از آن با تهیه اتوبوس جایگزین به مقصد مهران اعزام شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان