arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵

افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران /منطقه ۴ آلوده‌ترین محدوده پایتخت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران از افزوده شدن غلظت آلاینده‌های استان تهران خبر داد و گفت: کیفیت هوای استان تهران نسبت به صبح امروز آلوده‌تر شده است.
 
به گزارش انتخاب، محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون صبح امروز (یکشنبه) به 154 رسید که این وضعیت نشاندهنده ناسالم شدن کیفیت هوا برای همه افراد بود.
 
وی ادامه داد: این روند موجب شد تا عصر امروز ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در استان تهران تا دو درجه افزایش یابد و شاخص عدد غلظت آلاینده‌ها به 156 برسد.
 
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ایستگاه شهرداری منطقه 4 تهران که عدد 227 را نشان می‌داد تا عصر امروز آلوده‌تر شده و شاخصها در این محدوده عدد 232 را نشان می‌دهد.
 
رستگاری عنوان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت ناسالم برای همه افراد به‌دلیل پدیده وارونگی هوا ایجاد شده و تغییرات جوی در روزهای آینده موجب بهبود شرایط آلودگی هوا خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: در شرایطی که کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم است کودکان، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و گروههای حساس باید از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مناطق پرجمعیت خودداری کنند.
 
آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای کشور در پنجمین روز متوالی قرار دارد و بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی این وضعیت تا 48 ساعت آینده در کلانشهرها ادامه می‌یابد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان