arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵

توضیحات کامل سازمان ملی استاندارد درباره شرایط توقف تولید پراید و پژو 405

نکته دیگر در مورد مصاحبه مذکور آن است که صحبت های خانم پیروزبخت در واقع پاسخ به سوال خبرنگاری بود که تلویحا تداوم تایید استاندارد خودروها را مانع توقف تولید آنها دانسته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چندی پیش اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد در باره نگارش نامه به گروه خودروسازی سایپا پیرامون توقف تولید پراید واکنش های فراوانی به دنبال داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در یکی از این واکنش ها، معاون وزیر صنعت از قول نعمت زاده گفت که قرار نیست این اتفاق بیفتد. او همچنین گفت که اطلاعی از نامه پیروزبخت به سایپا ندارد.

برای روشن شدن موضوع به سراغ پیمان پیرایش مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استاندارد رفتیم تا موضع آن سازمان را به صورت شفاف از زبان او بشنویم.

پیرایش در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در باره اظهارات معاون وزیر صنعت گفت : اولا یک اشتباهی در باره صحبت های خانم پیروزبخت پیش آمده و آن اینکه برخی این گونه برداشت کرده اند که نامه ایشان به وزارت صنعت نوشته شده در حالی که نامه مذکور خطاب به گروه خودروسازی های ایران خودرو و سایپا و چند خودروساز دیگر نوشته شده است.

او ادامه داد: موضوع دیگر اینکه خانم پیروزبخت در همان گفت و گو تاکید کردند که توقف تولید خودروهای پراید و پژو 405 نیازمند همکاری سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت و خودروسازهاست. با این حال، متاسفانه این بخش از صحبت های ایشان در رسانه های منعکس نشد و ظاهرا باعث سوءبرداشت شده است. واقعیت این است که قرار نیست سازمان ملی استاندارد به تنهایی از ادامه تولید خودروهای با پلتفورم های قدیمی ممانعت بعمل آورد و هر اقدامی قطعا نیازمند هماهنگی و همکاری وزارت صنعت و خودروسازان است.

این مقام سازمان ملی استاندارد افزود: نکته دیگر در مورد مصاحبه مذکور آن است که صحبت های خانم پیروزبخت در واقع پاسخ به سوال خبرنگاری بود که تلویحا تداوم تایید استاندارد خودروها را مانع توقف تولید آنها دانسته بود. او ادامه داد رعایت استاندارد لازمه تولید خودروهاست و این موضوع ، هم مورد تاکید رییس سازمان ملی استاندارد است و هم وزارت صنعت.

پیرایش در پایان گفت: همانگونه که قبلا هم اطلاع رسانی شده بود سازمان ملی استاندارد مصمم است استانداردهای خودرویی را مطابق با استاندارد روز دنیا به لحاظ کمی و کیفی ارتقا بخشیده و در آخرین اقدامات خود ضمن طرح موضوع در شورای سیاست گذاری خودرو که با حمایت وزیر صنعت نیز همراه شد، جلساتی را در آن وزارتخانه با خودروسازان برگزار و آنها مکلف کردند تا برنامه توقف تولید خودروهای با پلتفرم های قدیمی علی الخصوص پراید و پژوه 405 را تا چند روز آینده اعلام نمایند.
نظرات بینندگان