arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

عذرخواهی اعضای تیم بسکتبال 3 نفره بانوان در جلسه با مسئولان وزارت و فدراسیون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح امروز(سه شنبه) با حضور فاطمه کرم‌زاده نایب رئیس بانوان ، محمود مشحون رئیس ، علی توفیق دبیر فدراسیون و نمایندگان دفتر امور مشترک، نماینده حقوقی و پیگیری وزارت ورزش و جوانان و همچنین کلیه مشاوران و کمیته مسابقات فدراسیون به همراه مربی و اعضای تیم اعزامی به تورنمنت بسکتبال 3 × 3 بانوان به کشور ترکمنستان جلسه‌ای در محل فدراسیون تشکیل شد.
 
به گزارش انتخاب و به نقل از فدراسیون بسکتبال، در راستای سیاست های حمایتی وزارت ورزش و جوانان و شخص دکتر مسعود سلطانی‌فر مقام عالی وزارت از ورزش بانوان و تاکیدات وی در جلسه روز شنبه مورخ 95.8.29 در محل وزارت خانه ورزش و جوانان که دکتر سجادی معاونت وزارت ورزش و جوانان و محمود مشحون حضور داشتند، این جلسه تشکیل و طرفین به استماع سخنان یکدیگر پرداختند.
 
در ابتدای جلسه فرانک طیاری سرمربی تیم اعزامی بانوان به مسابقات ترکمنستان با ذکر این نکته که نفس حضور ما در این تورنمنت با پوشش و حجاب کامل اسلامی می‌تواند طبعات خوبی برای بسکتبال بانوان داشته باشد، افزود: بنده صراحتاً اعلام می‌کنم برای حضور در این تورنمنت راه را به اشتباه رفتیم و باید فدراسیون و سایر عوامل اجرایی را در جریان کامل این تورنمنت و حضور یک تیم از بانوان ایران قرار می دادیم که این اقدام انجام نشد و شخصا از این نظر عذرخواهی می کنم.
 
وی ادامه داد : با حمایت وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون که همیشه بهترین همراه در کنار بسکتبال بانوان بوده و همچنین معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان و پی گیری‌های مکرر معاونت بانوان فدراسیون، بسکتبال بانوان قطعا روزهای خوبی را به خود خواهد دید.
 
در ادامه سعیده علی یکی از بازیکنان تیم اعزامی به نمایندگی از آنان  گفت: واقعا از حمایت های مجموعه مدیریتی فدراسیون سپاسگزارم و می‌توانم بگویم باور این همه هجمه علیه بسکتبال بانوان طی روزها و هفته های اخیر ممکن نیست. ما در جریان تبعات این حضور بدون آگاهی فدراسیون نبودیم و از این بابت رفتار پدرگونه شخص رئیس فدراسیون شایسته تقدیر است و امیدواریم من بعد در چهارچوب قانون در میادین بین المللی حضور بسیار پر رنگ تری را در میادین برون مرزی داشته باشیم.
 
 در ادامه محمود مشحون با ارائه توضیح مبسوطی در مورد نوع نگرش وزیر محترم ورزش و جوانان جناب آقای دکتر  سلطانی‌فر گفت: در جلسه‌ای که روز شنبه مورخ 95.8.29 در خدمت مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و همچنین دکتر سجادی معاون محترم ایشان در ورزش قهرمانی بودم ،  مقام عالی وزارت بخش عمده ای از زمان این جلسه را به نحو رفع محرومیت حضور بانوان محجبه در میادین بین المللی اختصاص داده و در این راستا رهنمودهای بسیار مهمی را در جهت حمایت از بسکتبال بانوان و نحوه پی گیری مستمر حضور و شرکت آنها در مسابقات برون مرزی به بنده و همچنین دکتر سجادی معاونت خود  ابراز داشتند.
 
 به همین مناسبت نامه رسمی وزیر ورزش و جوانان به رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) که حاوی تاکید و پی گیری مجدانه حضور تیم ملی بسکتبال بانوان ایران و عدم تبعیض بین این رشته و سایر رشته های ورزشی است، توسط شخص رئیس فدراسیون در نشست روز پنجشنبه هفته جاری مورخ 95.9.4 به  مسئولین فدراسیون جهانی بسکتبال  در بیروت ارائه خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان