arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۰

نماینده مجلس: روسیه هیچ‌گاه همسایه صادقی برای ایران نبود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیاست دوگانه روسیه در زمینه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: این کشور هیچ‌گاه همسایه صادقی برای ایران نبود.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ "سید احمد آوایی"  درباره سیاست دوگانه روسیه در زمینه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت: مسئولان دستگاه دیپلماسی باید با رفتارهای دوگانه روسیه برخورد جدی کنند، چراکه این کشور با کمترین فشار غرب تعهدات حقوقی خود در قبال ایران را به فراموشی می‌سپارد.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از عقد قرارداد با روسیه برای تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر می‌گذرد، تصریح کرد: شرکت روس اتم به بهانه‌های واهی از زیر راه اندازی این نیروگاه شانه خالی می‌کند و در واقع این پروژه را اهرمی قرار می‌دهد تا از غرب امتیاز بگیرد.

وی با اشاره به حمایت‌های نظامی مسکو از ارتش بعث عراق در ۸ سال جنگ تحمیلی، افزود: روسیه در هیچ مقطع تاریخی جز خیانت به ایران اقدام دیگری نکرد و بر همین اساس همسایه صادقی به حساب نمی‌آید.

 

روسیه قابل اعتماد نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری کارشکنی روس‌ها در تکمیل نیروگاه بوشهر، اظهار کرد: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی نباید تحت تاثیر وعده‌های توخالی روسیه معطل بماند، چرا که این کشور فقط منافع مقطعی و لحظه‌ای خود را در معادلات و مراودات بین المللی لحاظ می‌کند.

آوایی تاکید وزیر امور خارجه روسیه به شروع هر چه زود‌تر مذاکرات با جمهوری اسلامی را یک کلاهبرداری بین‌المللی خواند و اظهار کرد: روسیه در مذاکرات هسته‌ای هیچ‌گاه طرف ایران را نگرفت از این رو قابل اعتماد نیست.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز بعد از دیدار با همتای فرانسوی خود، اعلام کرد، روسیه به آغاز هرچه زود‌تر مذاکرات در مورد برنامه اتمی ایران علاقمند است.

لاوروف مواضع روسیه و فرانسه را در مورد اغلب مسائل یکسان دانست و افزود: میان دو کشور درباره راه نیل به هدف اختلاف دارند نه خود اهداف.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
PORTUGAL
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
3
روسیه قابل اعتماد نیست !!!!
این رو که......... فریاد زدند
کمال الملک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
2
ببینید امام خمینی تبیین نمودند که نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی . و شما تا کنون چه مقدار از فرموده های این رهبر بزرگ را به اجرا گذاشته اید تا کی میخواهید سر خود را همچون کبک زیر برف نموده تا از دید دیگران مخفی باشید براستی سیاستهای امام را چرا اجرا نمیکنید ؟ هم شرق را انتخاب کرده اید هم استقلال را میخواهید چین و روسیه چه گلی بسرتان زده اند که سینه چاکشان هستید در تبیین راه امام چه گامی برداشته اید ؟...........مگر ما ملت همان نیستیم که در جنگ 8 ساله در برابر زور گویی های صدام این سگ سقط شده عرب مقاومت کردیم ؟ چرا ظلم؟ این طریق سپاسگزاری از مردمی نیست که امام فرمود مردم ولی نعمت شمایند.ای مسئولین از خواب گران بیدار شوید و به آغوش ملت بازگردید که این مردم بسیار مردم صبور و با گذشتی هستند دست از مسایل دنیوی و جنگ بخاطر مقام بردارید و ریشه خویش را با تبر نا بخردی نزنید که این بنفع مردم مظلوم ماست ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
1
یه گزارشم از چین کمونیست بنویسید . میگن ادم عاقل دو بار از یه سوراخ گزیده نمیشه ولی انگار این ضرب المثل ما ایرانیا ساختیم که بقیه دنیا عمل کنن نه ما چون تو تاریخ روسیه جز خیانت به ابران کار دیگه ای نکرده حرفای این نماینده محترم درسته ولی فقط میشویم جایی برای عمل نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
0
4
این را که ملت گفتن اما کجا بود گوش شنوا
نظرات بینندگان