arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

بحرین: مساله صدور انقلاب، بزرگترین مانع بین بحرین و ایران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه بحرین با تاکید بر اینکه «ما به ملت ایران و تصمیم ایرانی‌ها در انقلاب کشورشان احترام می‎گذاریم، اما انقلاب کالا نیست که قابل صادر کردن باشد.»
 
به گزارش انتخاب، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفتگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که شورای همکاری خلیج فارس دستاوردهای زیادی برای ملت های منطقه داشته است که از جمله آن تحقق امنیت است.
 
وی افزود: اتحاد بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وجود دارد و این هماهنگی ادامه دارد و اتحاد در زمان لازم شکل خواهد گرفت.
 
خالد بن احمد آل خلیفه در ادامه به شرکت بحرین در ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان اشاره کرد و گفت: طوفان قاطع نشان داد که مواضع ملت ها در دفاع از مشروعیت یمن ثابت است.
 
وزیر خارجه بحرین تصریح کرد: ما آغازکننده جنگ نیستیم، اما اگر به خاک ما تجاوز شود و منافع ما و امنیت ملت های ما تهدید شود، اولین کسانی خواهیم بود که برای دفاع از سرزمین خود به پا می خیزیم.
 
وی افزود: ائتلاف عربی ضد هیچ طرفیی در یمن نیست، بلکه ضد دخالت خارجی در امور یمن است. ما موافق حل سیاسی بحران یمن هستیم، اما ابتدا باید کسانی که در امور یمن دخالت می کنند، خارج شوند.
 
وزیر خارجه بحرین همچنین به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: اوضاع سوریه تاسف بار است، اما در نهایت به دنبال حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو1 هستیم.
 
خالد بن احمد آل خلیفه اعلام کرد که مساله صدور انقلاب امروز بزرگترین مانع بین بحرین و ایران است.
 
وی گفت: ما به ملت ایران و تصمیمات آنها درباره انقلاب در کشورشان احترام می گذاریم، اما ایین انقلاب در کشور می ماند و کالا نیست که قابل صادر کردن باشد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین گفت: ارتباط ما با آمریکا دیروز و امروز نیست بلکه رابطه منامه و واشنگتن دیرینه است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان