arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵

وزیر راه : علت برخورد قطارهای مسافری در دامغان در حال بررسی است/ مسیر تا چند ساعت آینده بازگشایی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه برخورد 2 قطار مسافری در استان سمنان، گفت: علت رخداد سانحه برخورد قطارها در حال بررسی دقیق است و مسیر تا 2 یا سه ساعت آینده بازگشایی می شود.
 
به گزارش انتخاب؛ عباس آخوندی، عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری به منظور بررسی علت سانحه برخورد قطارهای مسافری و اقدامات پس از آن، گفت: به محض اطلاع از این حادثه، کمیسیون عالی بررسی سوانح در راه آهن کشور تشکیل شد.
 
وی درباره علت رخداد این سانحه گفت: باید تمام مسایل مانند سرعت قطارها، مذاکرات رانندگان قطارها و علائم راهنمای خطوط که در مرکز کنترل ضبط شده اند، بررسی شود تا علت دقیق حادثه بیان شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با نصب و تجهیر سامانه های خودکار از سال 93 در منطقه راه آهن شمالشرق که از خطوط شلوغ کشور است ایمنی تردد تا حدودی ایجاد شده بود، گفت: اکنون با این حادثه باید بررسی شود که علت برخورد قطارها چه بوده و این سامانه چه اشکالی داشته است.
 
وی درباره شرایط مجروحان و تعداد جان باختگان سانحه برخورد قطارها، خاطرنشان کرد: از 103 مجروح برخورد قطارهای مسافری در ایستگاه هفتخوان در استان سمنان، اکنون هشت بیمار در بیمارستان کوثر سمنان و 18 بیمار در بیمارستان ولایت دامغان بستری هستند و بقیه مجروحان با دریافت خدمات درمانی، مرخص شده اند.
 
آخوندی ادامه داد: به دلیل شرایط واگن هایی که در این سانحه آتش گرفت، مراحل بررسی این واگن ها ادامه دارد و به همین دلیل آزادسازی و جستجوی پیکرهای جان باختگان زمان می برد و اکنون تعداد جان باختگان به طور دقیق قابل بیان نیست.
 
وی با اشاره به اینکه تعدادی از جان باختگان این سانحه از استان آذربایجان شرقی هستند یادآور شد: پیکر این جان باختگان پس از مشخص شدن هویت، اخذ مجوز از مراجع قضایی و پزشکی قانونی، به استان یا خانواده ها تقدیم می شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات جابه جایی، ایمن سازی و اصلاح خط آهن در حال انجام است، تصریح کرد: با تکمیل این مراحل و ایمن شدن کامل خط، تردد تا دو تا سه ساعت آینده در این خطوط برقرار می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رسیدگی امدادی و درمانی به مجروحان از ساعات اولیه سانحه، گفت: اکنون عملیات ایمن سازی خطوط آهن برای امکان تردد مجدد قطارها در حال انجام است.
 
وزیر راه و شهرسازی پس از این نشست، با حضور در بیمارستان کوثر سمنان، در حال عیادت از مجروحان حادثه برخورد دو قطار مسافری است.
 
برخورد قطارهای تبریز- مشهد و سمنان- مشهد که در دو خط مجزا در حال تردد بودند، در ساعت هشت صبح امروز در محدوده ایتسگاه هفتخوان در مسیر دامغان- سمنان رخ داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان