arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵

واکنش علی مطهری به احضار نماینده تهران به دادسرا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نایب رییس مجلس شورای اسلامی از احضار محمود صادقی نماینده تهران به دادسرا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در سخنرانی خود در هیات عشاق الائمه حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه ما با وضعیت دوران پیامبر قابل مقایسه نیست گفت: ما شاهد این هستیم که نماینده‌ای از قوه قضاییه انتقاد می کند و بلافاصله علیه او اعلام جرم می‌شود در حالی که این فرد فقط خواسته که راجع به موضوعی توضیح داده شود. 

وی افزود: یکی از منابع شناخت از نظر اسلام تاریخ و سیره انبیا و اولیای خداوند است. متاسفانه ما گاهی توجه کافی به این موضوع نداریم و حتی به برخی ضرب‌المثل‌ها توسل می‌کنیم و می‌گوییم «کار پاکان را قیاس از خود نگیر» و آن را این‌طور معنی می‌کنیم که ائمه و بزرگان نباید مقیاس کار ما باشند. این انحرافی است که در ذهن ما ایجاد شده که پیامبر و امامان معصوم را مافوق انسان می‌دانیم در حالی که آن‌ها انسان مافوق هستند. یعنی الگوی ما و قابل پیروی هستند و ما باید خود را مانند آن ها بسازیم.

مطهری با طرح این سوال که آیا برای رسیدن به حق می‌توان از روش باطل استفاده کرد گفت: باید این موضوع را در سیره معصومین بررسی کنیم که آیا در تبلیغ دین می‌توانیم از وسیله نامشروع استفاده کنیم؟ آیا مجاز هستیم از جهالت مردم به نفع دین استفاده کنیم؟ اسلام چنین اجازه‌ای نمی‌دهد و پیامبر هم در تبلیغ دین نمی خواست که از جهالت مردم استفاده کند حتی اگر موجب افزایش گرایش مردم به دین می‌شد. آن‌ها از وسیله ناحق برای رسیدن به پیروزی استفاده نمی‌کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجالس روضه پیامبر و ائمه وسیله‌ای برای آشنایی بیشتر با سیره و روش معصومین باشد و تاثیری در زندگی ما داشته باشد.
نظرات بینندگان