arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵

جروزالم پست: حلقه ریاض-تل آویو باید برابر ایران همکاری‌های خود را گسترش دهند

این روزنامه نوشت: ضرورت دارد ما شاهد روزی باشیم که در ریاض سفارتخانه یا دست‌کم دفتر تجاری داشته باشیم. باید تمامی دوستان خود نیز درستی این کار را گوشزد کرده و لزوم دفاع از طرح دوستی با عربستان را یادآور نماییم. به آن‌هایی که مخالف هستند نیز «ایران» را یادآور نماییم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه صهیونیستی در مطلبی خواهان همکاری‌های راهبردی تل آویو و ریاض در تقابل با ایران و باز شدن سفارتخانه در عربستان شد.

به گزارش انتخاب، رسانه صهیونیستی «جروزالم پست» در مطلبی بر لزوم همکاری بین تل آویو و ریاض و حتی باز شدن سفارتخانه اسرائیل در عربستان تاکید کرد.

این روزنامه نوشت: تصویب قانون ضد عربستانی «جاستا» در کنگره آمریکا که این کشور را حامی عملیات خرابکارانه معرفی کرده است، موجب خشنودی برخی شد اما هر کسی که خواهان ثبات در خاورمیانه است باید با تصویب آن مخالفت می‌کرد.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: عربستان هرگز حامی اقدام‌های بنیادگرایانه علیه اسرائیل نبوده و تنها در مورد فلسطین به این کشور کمک‌هایی در زمینه ساخت خانه و اشتغال یابی داشته است.ما هرگز از سوی مقام های عربستانی به طور رسمی حمایت از حماس را نشنیده‌ایم.

جروزالم پست به صراحت نوشت: ما در اسرائیل و تمامی یهودیان جهان باید رویکرد دوستی با عربستان اتخاذ کرده و با آغوش باز از آن‌ها استقبال کنیم به طوری‌که تنها منتهی به برگزاری نشست‌های کوتاه با مقام‌های سابق این کشور چون ژنرال «انور عشقی» که از اسرائیل دیدارهایی داشته نشود.

بر این اساس، ضرورت دارد ما شاهد روزی باشیم که در ریاض سفارتخانه یا دست‌کم دفتر تجاری داشته باشیم. باید تمامی دوستان خود نیز درستی این کار را گوشزد کرده و لزوم دفاع از طرح دوستی با عربستان را یادآور نماییم. به آن‌هایی که مخالف هستند نیز «ایران» را یادآور نماییم.

در خاتمه این یادداشت آمده است: با توجه به گزارش‌های اطلاعاتی و جاسوسی دقیق مبنی بر اینکه ایران و حزب‌الله هسته‌های خرابکاری را در منطقه برپا داشته تا ناآرامی‌های قومیتی را دامن زنند ضرورت دارد که ما همکاری مشترک برابر دشمن دوجانبه خود یعنی ایران را گسترش دهیم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان