arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

رئیس جمهور کره جنوبی: حاضرم از سمت خود کناره‌گیری کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، تصمیم‌گیری را به دست پارلمان می‌سپارد و حاضر است در صورت تصمیم پارلمان از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش انتخاب، پارک گئون-هی رئیس جمهور کره جنوبی که در آستانه استیضاح از سوی پارلمان قرار دارد،‌ اعلام کرد حاضر است از سمت خود کناره‌گیری کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم پارک روز سه‌شنبه (امروز) از پارلمان خواست درباره آینده وی تصمیم بگیرد و گفت همه چیز  را به دست پارلمان می‌سپارد.

بعد از آنکه چند هفته پیش رسوایی خانم پارک در ویرایش یکی از سخنرانی‌های سیاسی‌اش توسط یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهور برملا شد، بحران سیاسی در این کشور به راه افتاد و مقامات ارشد کابینه که نزدیک به وی بودند استعفا کردند.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

هفته پیش، دادستانی کره جنوبی اعلام کرد، خانم رئیس جمهور با دوست و مشاور خود که عضوی از دولت نیست برای دسترسی وی به اطلاعات سری حکومتی و برای دستیابی و خارج کردن پول از برخی شرکت‌های بزرگ این کشور، تبانی کرده است.

بعد از این افشاگری‌ها، «مون ژائه این» یکی از مدعیان اصلی ریاست جمهوری کره جنوبی و رهبر سابق حزب اپوزیسیون گفته بود، پارک باید دستگیر شده و استیضاح شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان