arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵

پوتین: خواهان همکاری با دولت ترامپ هستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه از تمایل کشورش برای همکاری با دولت جدید آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: قطع روابط خطرناک است و می‌تواند منجر به یک فاجعه شود .وی با تأکید بر اینکه روسیه به دنبال دشمن نیست بلکه به دوست نیازمند است، افزود: روسیه و آمریکا باید به مسائل منطقه و مسائل جهانی بپردازند، چرا که این دو کشور مسئول امنیت بین‌المللی هستند.
 
به گزارش انتخاب؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود اولویت‌های سیاست داخلی و خارجی کشورش را اعلام داشت.

شبکه خبری آر تی گزارش داد؛ ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود در پارلمان این کشور اظهار داشت:مسکو آماده گفتگو با شرکای بین‌المللی است اما اجازه مداخله در منافع کشور نقض حقوق روسیه یا تصمیم‌گیری‌ها را به هیچ کس نمی‌دهد.

پوتین گفت: ما اجازه هیچ‌گونه تخطی از منافع فدراسیون روسیه را نمی‌دهیم و سرنوشتمان را خودمان رقم می‌زنیم بدون گرفتن توصیه و درخواست از کسی.  با این حال روسیه آماده مشارکت در حل مسائل جهانی در صورت نیاز است. ما مسئولیت خودمان را می‌دانیم و صادقانه در حل مشکلات جهانی و منطقه‌ای مشارکت می کنیم البته در جایی که مشارکت ما مناسب، ضروری و مورد درخواست باشد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت که کشورش از خصومت‌های" بین‌المللی از جمله حملات و اتهامات رسانه‌ای، رسوایی دوپینگ که باعث شد ورزشکاران روس از حضور در المپیک منع شوند، آسیب زیادی دیده است. وی تاکید کرد: ما باید از خودمان در برابر این حملات دفاع کنیم.

وی گفت که روسیه نگران گسترش تنش‌ها و درگیری‌ها در کشورهای مختلف جهان، حتی کشورهای با ثبات نظیر اروپا است.

رئیس‌جمهوری روسیه درباره بحث آزادی بیان تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند مردم را از تفکر و ابراز عقیده آزادانه درباره سیاست، رسانه و دیگر موضوعات منع کند.زمانی که درباره آزادی صحبت می‌کنیم، هیچ کس نباید سنت‌های ملی را نقض کند و در عین حال واکنش تهاجمی نیز غیرقابل قبول است.

وی با درخواست گفتگوی صادقانه و باز نمایندگان با مردم گفت: نمایندگان قبل از هر تصمیم گیری باید صادقانه و باز با مردم گفتگو کنند . خودتان را در دفاترتان پنهان نکنید از اینکه با مردم حرف بزنید یا دیدار کنید نترسید،   

رئیس‌جمهوری روسیه درباره توان نظامی این کشور نیز گفت: در سال‌های گذشته سامانه‌های دفاعی خود را به حدی توسعه داده‌ایم که بخش دفاعی روسیه به عنوان یک الگو برای دیگر کشورها مطرح شده است.

وی همچنین از تمایل کشورش برای همکاری با دولت جدید آمریکا سخن گفت و اظهار داشت: قطع روابط خطرناک است و می‌تواند منجر به یک فاجعه شود .وی با تأکید بر اینکه روسیه به دنبال دشمن نیست بلکه به دوست نیازمند است، افزود: روسیه و آمریکا باید به مسائل منطقه و مسائل جهانی بپردازند، چرا که این دو کشور مسئول امنیت بین‌المللی هستند.

پوتین روابط با چین را مدلی برای روابط بین‌المللی در کل دانست که براساس احترام و منافع است.

رئیس‌جمهور روسیه روابط با هند را شراکتی استراتژیک، بسیار باارزش و در حال توسعه ارزیابی کرد.

پوتین با تقدیر از عملیات‌های نظامی روسیه در سوریه گفت: ارتش روسیه در جنگ با تروریست‌ها در سوریه موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان