arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۰

جنجال در آلمان بر سر فروش تانک به عربستان/دویچه وله: عربستان باید توانایی دفاع از خود در مقابل ایران را داشته باشد!

احزاب مخالف المان و حتی برخی از اعضای حزب های حاکم از تصمیم دولت برای فروش تانک به عربستان به شدت عصبانی هستند و می خواهند از صادرات این تانک ها به این کشور عربی جلوگیری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانس پرس نوشت: احزاب مخالف المان و حتی برخی از اعضای حزب های حاکم از تصمیم دولت برای فروش تانک به عربستان به شدت عصبانی هستند و می خواهند از صادرات این تانک ها به این کشور  عربی جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، روزنامه "تاگس انسايگر" گزارش داده است که عربستان می خواهد حدود 200 تانک لئوپارد2 بخرد.



المان بیش از 20 سال است که چنین سلاح هایی به عربستان به دلیل نگرانی ها در مورد حقوق بشر و امنیت اسرائیل نمی فروشد.

بر اساس گزارش این روزنامه، آمريکا و اسرائيل پيش از تصميم گيري آلمان درباره اين معامله در شوراي امنيت ملي اين کشور از اين تصميم آگاه شده بودند و هيچ ابراز شک و ترديدي در اين باره نکردند.

تا امروز، دولت این گزارش را رد کرده است و می گوید که چنین مسائلی با شورای امنیت ملی در میان گذاشته می شود، و انها در این موراد تصمیم می گیرند.  اما به گزارش شبکه ARD آلمان، شوراي امنيت ملي در اين کشور با چنين تجارتي موافقت کرده و آلمان قرار است حدود 200 تانک لئوپارد به عربستان بفروشد. اين تجارت مي تواند به چالش بزرگي براي حکومت مرکل تبديل شود.

تا امروز، دولت این گزارش را رد کرده است و می گوید که چنین مسائلی با شورای امنیت ملی در میان گذاشته می شود، و انها در این موراد تصمیم می گیرند.

کلايديا روت رئيس حزب سبزها در پارلمان آلمان نيز فروش تانک به عربستان سعودي را نقض معيارها و قوانين مربوط به صادرات تسليحات در کشور دانست و اظهار داشت: چنين اقدامي ساده لوحانه و غير قانوني است.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،براساس قوانين کشور ما صادرات سلاح به مناطق بحراني و کشورهايي که حقوق بشر در اين کشورها زير پا گذاشته مي شود ممنوع است. همه اين شرايط در عربستان وجود دارد.

باربارا لوخ بيهلر از نمايندگان سبزها در پارلمان اروپا نيز درباره چنين اقدامي از سوي آلمان هشدار داد و گفت: برلين با اين اقدام خود به عنوان يک کمک کننده به رژيم ديکتاتوري عربستان محسوب مي شود، زيرا ما نمي توانيم به منطقه اي که درگير آشوب و ناآرامي است سلاح بفرستيم.

رئيس کميسيون کليساهاي کاتوليک در اين باره گفت: سلاحهاي آلمان نبايد به مناطق بحراني رفته و در اختيار حکومتهايي قرار گيرد که براي حقوق بشر ارزشي قائل نمي شوند.

پاستور رنک براهمس يکي از مأموران صلح کليساي پروتستان در آلمان نيز اظهار داشت: اگر آلمان به يک ديکتاتور تانک بفروشد و اين تانکها براي سرکوب انسانها استفاده شود ما نيز مسؤول اين نقض حقوق بشر هستيم.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،گرنوت ارلر، معاون رهبر حزب سوسیال دموکرات در پارلمان می گوید: فروش تانک به عربستان در حالی که این کشور نیروی نظامی به بحرین ارسال کرده است تا تظاهرات مسالمت امیز مردم در این کشور را سرکوب کند، به مانند یک سیلی به صورت جنبش های ازادی خواهانه در منطقه است.

دویچه وله در این رابطه با حمایت از اقدام دولت برای فروش این تانک ها به عربستان نوشت: عربستان نیاز دارد که این توانایی را داشته باشد تا از خود در مقابل ایران دفاع کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: با وجود این نگرانی که ایران ممکن است سلاح هسته ای تولید بکند!، تنها راه جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه کمک به عربستان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
***
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
آخه بچه جان!! دوره جنگ زمینی تموم شده ، این تانکها طراحی شده برای جنگهای شهری ، تانکهای عربستان میخوان بیان توی شهرای ایران یا ایرانیها قراره توی شهرهای عربستان باهاشون بجنگند؟ اینها رو خریدن برای سرکوب مردم خودشون داداششششش!!!!!
نظرات بینندگان