arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵

وکیلی: تمدید تحریم‌های داماتو بدون شک نقض صریح برجام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بدون شک تمدید تحریم‌های داماتو نقض صریح برجام است تأکید کرد مجلس باید برای ارائه آخرین گزارش‌ها وزیر امور خارجه را احضار کند.

به گزارش انتخاب؛ محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سنای آمریکا، اظهار داشت: بدون شک تمدید تحریم‌های داماتو نقض صریح برجام محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت حتماً باید محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را برای ارائه آخرین گزارش‌ها در این زمینه به پارلمان فرابخواند، افزود: علی‌الاصول مجلس شورای اسلامی متناسب با گزارشی که وزیر امور خارجه و همچنین دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی ارائه خواهند داد، باید اقدام متناسب و متقابل را انجام دهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: بر اساس مفاد برجام این حق برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که وقتی برجام توسط یکی از طرفین نقض شود، طرف دیگر می‌تواند بر تعهداتش باقی نماند و به شرایط پیش از اجرای برجام برگردد.

وکیلی در پایان خاطرنشان کرد: اولین اقدام مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل و متناسب پس از دریافت آخرین گزارش و تحلیل از وزیر امور خارجه خواهد بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان