arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۰

زیباکلام: آقای احمدی نژاد! دست مریزاد

این هم از الطاف خفیه است كه آقای احمدی نژاد در دستوری صریح و مستقیم به وزرای علوم و بهداشت و درمان خواهان توقف جداسازی دختر و پسر در دانشگاه ها و توقف بازنشستگی استادان شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادق زیباكلام در یادداشتی در روزنامه روزگار نوشت:

انگار حباب را تماشا كردیم، یا رقص سراب را تماشا كردیم
در پرده نه طرحی و نه تصویری بود، تنها خود قاب را تماشا كردیم(قیصرامین پور)

این هم از الطاف خفیه است كه آقای احمدی نژاد در دستوری صریح و مستقیم به وزرای علوم و بهداشت و درمان خواهان توقف جداسازی دختر و پسر در دانشگاه ها و توقف بازنشستگی استادان شده اند.

انگیزه ایشان هر چه باشد، باید آدمی مثل من كه جز انتقاد و انتقاد و باز هم انتقاد، كلام دیگری در قبال تصمیمات، حرف ها و نظرات و عملكرد آن خسرو خوبان ظرف شش سال گذشته نداشته ام، این شهامت را در خودم پیدا كنم و بگویم دست مریزاد.

راستی را آن است كه ظرف 32 سالی كه از انقلاب می گذرد تصمیمی به بی محتوایی و به غیرمنطقی بودن تفكیك جنسیتی در دانشگاه ها از سوی مسئولان آموزش عالی كشور اتخاذ نشده بود. از روزی كه شورای عالی انقلاب فرهنگی این تصمیم را اتخاذ و برای اجرا به وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان ابلاغ كرد، تا به امروز محض نمونه حتی یك دلیل منطقی و یك كلام حرف حساب، نه از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه از وزارت علوم آقای دكتر كامران دانشجو كه در مقطعی از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم داغ تر شده بودند برای این مساله ارائه نشد.

سخنان و گزاره های كلی نظیر اینكه ما می خواهیم كرامت انسانی را در دستگاه ها بالا ببریم، ما می خواهیم جوانان و دانش پژوهان مان در محیط های دانشگاهی احساس امنیت اخلاقی داشته باشند، ما می خواهیم دانشگاه هایمان محل پرورش ایمان و تقوا باشد، ما با علم و تحصیل دختران مخالف نیستیم بلكه با بی اخلاقی مخالفیم و از این دست مطالب از سوی اعضای شورا و وزیر علوم زیاد گفته شد.

یا جناب حجت الاسلام قرائتی هم كه در تصدیق تفكیك جنسیتی فرمودند كه ما در مدارس دختران و پسران مان را جدا می كنیم، اما در دانشگاه آن ها را كنار هم می نشانیم، به قطار به راه افتادن تفكیك جنسیتی پیوستند. اما نه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، نه وزارت علوم، نه جناب حجت الاسلام قرائتی و نه سایر بزرگان و كسان دیگری كه ظرف چند ماهه اخیر علی الدوام آب به آسیاب تفكیك جنسیتی ریختند، هیچ دلیلی ارائه ندادند كه حكمت و ضرورت این تصمیم چیست؟

در بخش دیگر این یادداشت می خوانیم: خیلی تعجب نكنیم. نه تنها در پس تصمیم تفكیك جنسیتی هیچ مطالعه و بررسی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، وزارت علوم و سایر نهادهای وابسته به اصولگرایان صورت نگرفت كه در خصوص طرح اسلامی كردن علوم انسانی و بومی سازی علوم انسانی هم هیچ مطالعه و بررسی جدی ظرف دو سال گذشته صورت نگرفته. الا همان كلی گویی ها و شعارهای تكراری همیشگی.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
1
خام نشئ آقای زیبا کلام.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
0
کارای اینا دلیل نمیخواد که دل میخواد که اینا قد دریاشو دارن
نظرات بینندگان