arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵

ساعت گِرد اپل کی می‌آید +تصاویر

سپس بدهی 28 میلیون دلاری باعث شد تا میگی کوفسکی اعلام کند قرار است از بانک وام بگیرد تا ورشکست نشوند. اما دوباره اخراج 40 درصد از نیروی کار حاشیه‌ساز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در دنیای فناوری‌های پوشیدنی دو خبر قابل‌توجه دیده می‌شود: یکی ساعت هوشمند گرد اپل که ممکن است 2017 بیاید و دیگر خرید کمپانی پبل توسط فیت بیت به قیمت حدود 40 میلیون دلار!

 ثبت اختراع جدید اپل در USPTO حکایت از ساخت ساعت هوشمند گرد این کمپانی دارد که می‌تواند رقبای خود به‌خصوص موتو 360 را از میدان به در کند.
 
ساعت گِرد اپل ۲۰۱۷ می‌آید +تصاویر
توضیحات مندرج در سند مذکور نشان می‌دهد ساعت هوشمندی با شکل سنتی دایره‌ای طراحی‌شده است که باهدف ترغیب سنتی بازان به خرید یک محصول هوشمند ساخته می‌شود.

منطقی است اپل پس از ساخت یک مدل چهارگوش به‌سوی ساخت ساعت‌گرد برود تا کاربران علاقه‌مند به این نوع طراحی را از دست ندهد و برای اینکه متهم به شبیه‌سازی با موتو 360 نشود از تمام پیکسل‌ها و فضای خالی استفاده می‌کند تا حداکثر تراکم را به‌دست آورد، نکته‌ای که در موتو 360 عملاً نادیده گرفته‌شده است.

البته اپل ثبت اختراعات زیادی کرده که با توجه به شرایط بازار هرگز تجاری نشده‌اند اما تا آن موقع در دنیای اندرویدی ساعت هوشمند «گی یر اس 3 فرانتی یر» سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل تایزن جانشین خوبی برای آن خواهد بود.
 
ساعت گِرد اپل ۲۰۱۷ می‌آید +تصاویر
 

خرید پبل توسط فیت بیت

فیت بیت / FitBit سازنده دستبند و ردیاب سلامت هوشمند  برند پبل/ Pebble، سازنده ساعتهای هوشمند را خرید.

اکانت رسمی توئیتر کمپانی پبل با انتشار پستی این معامله را تأیید کرده است و گفته می‌شود رقم پیشنهادی بین 34 تا 40 میلیون دلار است که هنوز جزییات مشخص نشده است.

جالب اینجاست که سال 2015 سیتیزن پیشنهاد خرید پبل را به مبلغ 750 میلیون دلار داد و سپس اینتل پا به میدان گذاشت و 70 میلیون دلار پیشنهاد داد که هر دو پیشنهاد توسط «اریک میگی کوفسکی» مدیر اجرایی پبل رد شد و حالا پس از بحران مالی شدیدی که گریبان پبل را گرفته، قرار است حداکثر 40 میلیون دلار توسط فیت بیت پرداخته شود تا بدهی‌های پبل تسویه شود.

پبل در اکتبر امسال مدل جدید ساعت هوشمند خود را در حالی رونمایی کرد که در مارس بیش از 25 درصد از نیروهای خود را اخراج کرده بود.

سپس بدهی 28 میلیون دلاری باعث شد تا میگی کوفسکی اعلام کند قرار است از بانک وام بگیرد تا ورشکست نشوند. اما دوباره اخراج 40 درصد از نیروی کار حاشیه‌ساز شد.

البته فیت بیت هم وضعیت خوبی ندارد و درحالی‌که سهام این کمپانی در سال 2015 بیش از 50 دلار ارزش پیداکرده بود، امروز هر سهم فقط 8.40 دلار می‌ارزد.

ساعت هوشمند اپل و سایر رقبا در کنار استقبال کم کاربران به‌طورکلی از ساعت‌های هوشمند باعث شده است تا خبری از رونق برای فناوری‌های پوشیدنی نباشد.

 فیت بیت فلکس 2 / عکس زیر
 
ساعت گِرد اپل ۲۰۱۷ می‌آید +تصاویر 
 
 
نظرات بینندگان