arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵

ملاقات معاونان روسای جمهوری ایران و کوبا +تصاویر

فیدل، پرسنل خود را بخوبی آماده ساخته تا انقلاب سوسیالیستی بروز شده کوبا را ادامه دهد. اما بر اساس اصول انقلابی خود، هیچ امتیازی به دشمن نمی دهیم و انسجام خود را با کشورهایی که همبستگی نشان دهند، ادامه خواهیم داد'.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان، در ملاقات با معاون رئیس جمهوری کوبا، ضمن ابراز همدردی مجدد با مقامات و ملت کوبا بخاطر درگذشت فرمانده تاریخی انقلاب این کشور، درخصوص همکاریهای دوجانبه گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری که برای شرکت در اجتماع مردمی به احترام درگذشت رهبر تاریخ ساز انقلاب کوبا، به این کشور سفر کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی، در کاخ انقلاب کوبا، با «سالوادور والدس مسا» معاون رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رئیس جمهوری کوبا در ابتدای این دیدار، از طرف دولت و ملت کوبا، از پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به مناسبت درگذشت فرمانده فیدل، تشکر کرد و این پیام و همینطور سخنرانی روز سه شنبه مقام ایرانی در مراسم یادبود را 'نشانه علاقه مردم و دولت ایران' دانست و از طرف «رائول کاسترو» رئیس جمهور، مجدداً از حجت الاسلام انصاری قدردانی کرد.

مقام کوبایی با اشاره به بخشی از سخنرانی روز سه شنبه حجت الاسلام انصاری، گفت: ' پس از انقلاب اسلامی 1357 ایران، هر دو کشورهای انقلابی هستیم که در راه استقلال و حاکمیت خود مبارزه می کنیم و این، از مشترکات ما است. طی این سال ها، روی حمایت ایران، خصوصا در عرصه بین المللی و علیه تحریم آمریکا حساب کرده ایم'.

مقام ارشد کوبایی که سال 1383 بعنوان وزیر کار کوبا به ایران سفر کرده و از نزدیک با دست آوردها و قابلیت های صنعتی کشور در آن زمان آشنا شده بود، درخصوص روند تحولات کشورمان گفت: 'باعث افتخار است که ایران طی همه این سالها، سختی ها را پشت سر گذارده و الان کشوری موفق است. امضای توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 فرصت دیگری برای ایران است تا همه فشارها را پشت سر بگذارد'.

وی همچنین با اشاره به روند بروزرسانی مدل اجتماعی و اقتصادی کوبا، گفت: ' فیدل، پرسنل خود را بخوبی آماده ساخته تا انقلاب سوسیالیستی بروز شده کوبا را ادامه دهد. اما بر اساس اصول انقلابی خود، هیچ امتیازی به دشمن نمی دهیم و انسجام خود را با کشورهایی که همبستگی نشان دهند، ادامه خواهیم داد'.

حجت الاسلام انصاری نیز در ابتدای این دیدار، مجدداً مراتب همدردی دولت و ملت ایران را با مردم و دولت کوبا، به خاطر درگذشت رهبر تاریخ ساز انقلاب کوبا، فرمانده فیدل کاسترو، ابراز کرد.

مقام عالی رتبه کشورمان، روند انقلاب اسلامی ایران و حضور خود در جریان مبارزات، آشنایی انقلابیون ایران با افکار و مبارزات «فیدل کاسترو» و «چه گوارا» را خاطرنشان ساخت و آنرا الهام بخش خواند و گفت: 'وجوه مشترک انقلاب ایران و کوبا از جهت مبارزه با استعمار و سلطه گری آمریکا، موجب شد فاصله جغرافیایی زیاد میان دوکشور، اصلاً دیده نشود'.

ایشان همچنین درخصوص تجربه مشترک دوکشور در مواجهه با توطئه آمریکا، گفت: ' با پیروزی انقلاب ایران، توطئه علیه انقلاب هم شروع شد و سعی کردند با طرح کودتا، مداخله، و بعد جنگ و تحریم های فلج کننده، مردم را به زانو دربیاورند. 37 سال است همه این سختی ها را پشت سر گذاشته ایم و امروز، کشوری امن و پیشرفته در منطقه خاورمیانه هستیم. همانطور که شما هم مقاومت کرده اید و کشور و ملت خود را ساخته اید'.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در پایان، مجددا دعوت دکتر روحانی از رئیس جمهوری کوبا برای سفر به ایران را خاطرنشان و ابراز امیدواری کرد که در آن سفر، مجددا میزبان آقای والدس مسا در ایران باشیم.
 
ملاقات معاونان روسای جمهوری ایران و کوبا +تصاویر 
 
ملاقات معاونان روسای جمهوری ایران و کوبا +تصاویر 
نظرات بینندگان