arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۸۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۰

قسمت هفتم/ جسورترین و شیرین ترین های هفته به روایت "انتخاب"

پدیده موش و جانوارن موذی در سطح شهر قابل ریشه‌كن‌شدن نیست بلكه موضوع كنترل جمعیت این جانوران مطرح است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.










خبر جالب آخرین ساعات هفته ای که گذشت این بود که شهرداری قصد دارد به کنترل جمعیت جانوران موذی اقدام کند و اعلام نمود توان حذف موش از سطح شهر تهران را ندارد . معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفته است : پدیده موش و جانوارن موذی در سطح شهر قابل ریشه‌كن‌شدن نیست بلكه موضوع كنترل جمعیت این جانوران مطرح است.


شیرین ترین های هفته : 




1- سلطه چيني ها بر بندر اردشير!

چینی ها به بندر اردشیر هم رسیدندند. این چینی ها بر کجا سلطه ندارند ،  البته ما به خاطر روابط برادرانمون با این کشور دوست و احتمالاً همسایه و اینکه زیاد از واژه هایی مانند سلطه و تحت اختیار و مستعمره و از این جور حرفهای صد تا یه غاز دل خوشی نداریم و در بسیاری مواد معنی آن را هم نمی دانیم ، باید عرض کنیم ، چین که هیچ ، خود قطر! هم بیاد بیجا می کنه به اقتصاد ما لطمه بزنه و ما رو دچار بحران اقتصادی بکنه. لذا واضح و مبرهن است این خبر دروغ محض بوده ، ارزش پیگیری ندارد . راستی برای این نام "اردشیر" هم باید یه فکری کرد!


2- نصب مجسمه اسکندر در مقدونیه همزمان با دستور به برداشتن مجسمه آریوبرزن در یاسوج

چند روز قبل در خبرها آمد که ؛ سرانجام مجسمه برنزی اسکندر مقدونی، پس از کش و قوس‌های فراوان میان یونان و مقدونیه، در شهر «اسکوپیه» مقدونیه نصب شد. اول اینکه یونانی ها با بحران اقتصادی مواجهند ، لذا نگرانی چندانی نیست و تا چند وقت آینده آنها هم به فکر اسکندر مقدونی و اینها نخواهند افتاد. نگرانی از این است که دوستان ما که قرار است مجسمه آریو برزن را بردارند ، آن را از بین نبرند و یونانی های فقیر در مزایده مجسمه برنده شوند و ببرند آنرا نصب کنند در مرزهای خودشان . بعد ما بشویم عامل جنگ یونان و مقدونیه . بنابراین از همینجا از جناب دادستان محترم تقاضا داریم با تانکی ، غلطکی ، چیزی همچین آریو را اوراق کنند که ما باعث درگیری دو کشور در یکی از جهات جغرافیایی اروپا یا آفریقا نشویم !  



3- کشف جالب طائب: سرخپوستان آمریکا قبلاً مسلمان بودند، یهودی ها به زور آنان را بت پرست کردند!
با توجه به این کشف جدید ، و اینکه دوستان سرخ پوست ما خودشان می برن و می دوزن ، لذا در زیر متنی از مذاکرات درون گروهی آنها منتشر می گردد که نشان میدهد آنها خودشان، خودشان را به این روز انداخته اند: 

اعضای یک قبیله سرخ پوست از رییس جدید می پرسن: «آیا زمستان سختی در پیش است؟»رییس جوان قبیله که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت، جواب میده «برای احتیاط برید هیزم تهیه کنید» بعد میره به سازمان هواشناسی کشور زنگ میزنه: «آقا امسال زمستون سردی در پیشه؟»پاسخ: «اینطور به نظر میاد»، پس رییس به مردان قبیله دستور میده که بیشتر هیزم جمع کنند و برای اینکه مطمئن بشه یه بار دیگه به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «شما نظر قبلی تون رو تایید می کنید؟»پاسخ: «صد در صد»، رییس به همه افراد قبیله دستور میده که تمام توانشون رو برای جمع آوری هیزم بیشتر صرف کنند. بعد دوباره به سازمان هواشناسی زنگ میزنه: «آقا شما مطمئنید که امسال زمستان سردی در پیشه؟»پاسخ: بگذار اینطوری بگم؛ سردترین زمستان در تاریخ معاصر!رییس: «از کجا می دونید؟»
پاسخ: «چون سرخ پوست ها دیوانه وار دارن هیزم جمع می کنن!

بنابر این احساس می شود ، جناب آقای طائب بزرگوار اگر به امور داخل بپردازند بهتر است ، چراکه این غربی خودشان برای خودشان تاریخ می سازند و ما را می گذارند سر کار! 


4- تفکيك جنسيتي مشتريان بانك
همزمان با دستور رييس جمهوري مبني بر توقف تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها از گوشه و كنار شنيده مي شود كه تفكيك جنسيتي هنوز هم در دستور كار بانك ملي قرار دارد. دقيقا 17 خرداد سال گذشته بود كه بانك ملي در اقدامي بي سابقه يكي از شعب خود در مشهد را با هدف ارايه خدمات فقط به بانوان راه اندازي كرد. آن زمان در خبرها آمد كه از كشورهاي مصر و قطر نيز براي پوشش خبري چنين رخدادي به مشهد آمدند. دومين شعبه ويژه بانوان در تاريخ ششم مرداد 89 در رشت افتتاح شد.

گویا از دوستان بانک ملی کسی قصد کاندیداتوری برای انتخابات ندارد. خوش باشید دوستان ببخشید مزاحم شدیم.


5- احمد خاتمی: بوي تعفن بدحجابي در بيمارستان‌ها، خيابان‌ها، پارك‌ها و مراكز عمومي پیچیده است

احمد خاتمی خود با بيان اين كه در حال حاضر در تمامي بيمارستان‌ها، خيابان‌ها، پارك‌ها و مراكز عمومي بوي آلوده و متعفن فرهنگ بدحجابي و بي‌حجابي پيچيده است، گفت: اميدوارم كساني كه هنجار شكني مي‌كنند ،متنبه شوند .
ضمن تشکر از الطف همیشگی جناب خاتمی، با توجه به حضور مداوم و بی وقفه ایشان در این بخش و لزوم واکاوی نظرات و عقاید ایشان و فهم بیشتر آنها ، سوالی داشتیم و آن اینکه این بوی تعفن بدحجابی "یعنی چه" ؟ اینجور که صحبت می شه ما هیچ چی نوفهمیم.


6- مختاباد: گفته‌اند وقتي اين آقايان كنسرت مي‌دهند، شلوغ مي‌شود و ، زن‌ها و مردها به هم مي‌خورند
نه مي‌گويند نبايد كنسرت برگزار شود حتي من شنيده بودم كه عده‌اي گفته‌اند وقتي اين آقايان كنسرت مي‌دهند، شلوغ مي‌شود و وقتي جمعيت مي‌خواهند از در بروند بيرون، زن‌ها و مردها به هم مي‌خورند، تكليف شرعي آن بر عهده كيست؟! كه من هم در پاسخ گفتم در نماز جمعه هم اين اتفاق مي‌افتد تكليف شرعي آن بر عهده كيست؟

برادر مختاباد چند سوال :
اول : مگر شما چه می کنید که موجب این برخورد می گردد.
دوم : برادر احتمالاً در ترانه های شما رگه هایی از مواد مخدر که آدمی را به فضا می برند مشاهده شده ، که خوب آنجا دیگر آدم دست خودش نیست ، همینجوری قل می خورد و ممکن است ... بله دیکه برادر ، توجه نمی کنی !
سوم : برادر شما چرا شلوغش می کنی از جایی برای کنسرت استفاده کن که در نداشته باشه ، به همین راحتی دیگه رفت و آمد زن و مرد با هیچ مشکلی روبرو نمی شود. مثلاً در کویر لوت کنسرت برگزار بفرمایید.

 جسور ترین های هفته


1- توليدکنندگان وطني بياموزند؛ عذرخواهي غول خودروسازي دنيا

اینکه یک کشوری در یک صنعت از ما جلوتر باشد دلیل نمی شود ما که جهان را مدیریت می کنیم ، از او عقب باشیم ( استدلال و حال کردین ؟) و اما دلایل : 
یک : يک کارخانه خودروساز نبايد اصولا اجازه بدهد که محصولاتش يک نقص فني داشته باشند بلکه محصولات تولیدی آن  بايد چند نقص فني داشته باشند . حالا چرا ؟ چون اگر یک خودرویی خدای ناکرده ، یک نقص داشته باشد ، خوب همه می فهمند و مردم را هم که می دانید دیگر آنرا تبدیل به یک بحران می کنند! بنابراین کثرت نقایص کمک می کند به کمتر شدن مشکلاتی از این دست که خدا را شکر ما بی بهره نیستیم.
دو : مدیر ، وقتی مدیر است که وجود هرگونه نقصی را نپذیرد و به اصطلاح "کم نیاورد" و هر مشکلی را در خصوص نقص فنی و مسائلی از این دست به توطئه و دست های پشت پرده نسبت دهد. ( البته این شیوه برای سایر سازمانها و وزارت خانه کاربردی می باشد به عنوان مثال مدیران بیمارستان ها  )
سه : البته اگر مدیری مجبور به عذرخواهی شد باید دقت کند این کار موجب ضرر مالی برای شرکت خودرو ساز نشود و تنها مدیر به یک عذرخواهی نه در برابر افرادی که از نقص فنی خودرو ها دچار خسارت و حادثه شده اند ، که در یک برنامه خبری که برد تبلیغاتی هم داشته باشد ، یک عذرخواهی چندثانیه ای بیان دارد و به صاحبان خودرو بگوید برای رفع نقص به نزدیک ترین مکانیکی به منزلشان مراجعه کنند.
با توجه به موارد فوق الذکر نتیجه می گیریم غول خودرو سازی دنیا مدیران جهانی ندارد ، لذا همواره خود را مسئول می داند!

2-تازه ترین طرح احمدی‌نژاد: به هر خانواده 1000 متر زمین می دهیم، بروند 100 مترش را خانه بسازند و در بقيه زمين فضاي سبز درست كنند


برویم سراغ دکتر خودمان، خدارو شکر با طرح جدید دکتر، مشکل مسکن هم حل شد و هر خانواده ایرانی صاحب یک ویلای شخصی سه طبقه . این لطف و عنایت و عدالت فقط چند سوال در ذهن ها ایجاد کرده که ان شاءالله پس از پاسخگویی ِ مسئولین پاسخگو ، خیال همه راحت شده و چوب لای چرخ گذاران طرح های دولت هم زبان در کام می گیرند ؛ 
1- اگر فرض گنیم در ایران 10 میلیون خانوار داشته باشیم و به هر یک 1000 متر مربع زمین اختصاص یابد ، در مجموع 100 هزار هکتار زمین نیاز است که یک میلیارد متر مربع است  . حال اگر هر متر مربع 300 هزار تومان مصالح برای ساخت بنا نیاز داشته باشد ، مردم شریف باید برای هر 100 متر بنا( هر واحد 100 متری)  ، اگر زمینش رایگان باشد 30 میلیون تومان پول بدهند . حالا افرادی که پوال مول در دستشان نیست ، وام ساخت می گیرند یا نه خوب نیازمند بررسی است. و نکته ای دیگر ؛ اگر زمین در تهران باشد که به شهرستانی ها ظلم شده و اگر زمین در شهرستان ، خوب تهرانی ها نمی آیند آنجا! و میشود همین که هست .

2- درصورتیکه یکهو زمین ها واگذار شود و تمام 10 میلیون خانوار به کار ساخت و ساز روی بیاورند با کمبود کارگر مواجه می شویم ، چراکه هر خانواده در ملک خودش کار می کند و باید از بیرون کشور نیروی کار وارد کنیم ( هی بگید کار نیست)

3- با این اقدام دولت یک تیر و هزار نشان می زند ، چراکه 70 میلیون نفر سر کار می روند البته تنها در بخش ساختمان سازی و بیکاری لااقل برای یکسال  در این کشور مشاهده نمی شود. البته چون این کار مناسبتی است ، علی القاعده بیکاری آن هم از نوع بیکاری های مناسبتی است و می توان هر سال برای 100 متر آن فکری کرد و تا 10 سال مشکلی از این بابت نداشت. فقط یک مسوله پیش می آید و آن اینکه با توجه به لوازم این طرح تمام مردم از هر قشر و صنفی به درجه کارگری نائل می شوند ، بنابراین عدم وجود کارفرما شاید موجب فقر بیشتر و گرسنگی و در نهایت ...بله دیگه ! 

4- با این طرح نه تنها مشکل بیکاری کشورهای افغانستان و حومه مرتفع می شود ، که خودمان هم در طی این مدت یکسری نیروی کارگر ، کاردان تولید می کنیم برای صادرات جهت حمالی و کارهای ساختمانی از این دست. البته اگر کارهای خودمان بگذارد.

2-1- با عرض پوزش از خوانندگان محترم در همین جا لازم میدانیم یکی دیگر از سخنان مهم دکتر محمود خودمان را با قید یک تبصره پوشش دهیم که همانا فرمودند : تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اقدامی سطحی است و باید جلویش گرفته شود. حالا هی بگید دولت دکتر به موی بچه ها گیر میده و مسائل فرعی رو اصلی و اصلی رو فرعی میکنه ، ضایع شدید به حمداله ؟ بعدشم اطلاً به انتخاباتو این حرفا ربطی نداره . 


3- معاون پارلمانی احمدی نژاد: مختارنامه در تحولات اخیر منطقه نقش داشته

بله ، دنیا این همه برنامه ریزی می کند ، مردم اینهمه تلاش می کنند ، صدا و سیمای ما مختار را توسط بازاریابی وزارت خارجه 2 به کشورهای مسلمان می فرستد و ما می شویم عامل تحولات منطقه . جالب نیست ، نه جان جناب معاون ، یکم فکر کنید ببینید یه مختار نامه ی ما که تونسته 7-8 کشور عربی رو زیر و رو کنه ، چرا به آمریکا نره تا مهد استکبار رو از بین نبره ، آقا بیاین رایگان این سریال رو بفرستید برای آنها تا تحولات اونجا هم قابل پیش بینی بشه .

حالا آیا این برهان برای کشوری که ایدئولوگهای آن انقلابهای منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی می دانند ، قابل قبول است ؟


4- آقای وزیر: براي حضور در بازار جهاني به «وزارت خارجه 2» نيازمنديم !
جناب غضنفری فرمودند: ما به يک وزارت خارجه شماره 2 نياز داريم تا صرفاً براي واحدهاي توليدي بازاريابي کرده و براي آنها هماهنگي هاي لازم را انجام دهد کاري که در تمام کشورها به عهده دولتهاست . ما هم با این فرمایش گهر بار جناب وزیر به یکی از مهمترین وظایف وزارت خارجه پی بردیم که همانا بازار یابی برای تولیدات داخلی است ، بنابراین از این به بعد شرکت های تولیدی نیاز به ایجاد نمایندگی و بازاریابی در خارج از کشور نبوده و وزارت خارجه 2 این کار را بدون هیچگونه چشم داشتی به انجام می رساند. 


5- برق بیمارستان رفت؛ زن باردار زير نور تلفن همراه وضع حمل کرد! 
وضع حمل زیر نور تلفن همراه ! ای ول به اهتمام و جسارت این پزشکان عزیز که حتی با نور موبایل هم دست از وظایف انسان دوستانه نمی کشند و به همنوع خود یاری می رسانند. انشاءالله این قشر زحمت کش و شریف همواره پایدار بمانند. ولی یه نکته ای که مهمه اینه که چون اون بچه با خفن ترین شکل بهره مندی از تکنولوژی به دنیا اومده میشه اپراتور مربوط در ایران در اقدامی جدید یه هزینه ای رو بابت حق وضع حمل به استفاده کنندگان از تلفن همراه اضافه کند  و با این اقدام خودش رو در این اعمال انسان دوستانه دخیل بداند.

6- نماینده مجلس: روسیه هیچ‌گاه همسایه صادقی برای ایران نبود
موافقیم آقا ، موافق اونهم چه جورم ! روسیه هیچگاه همسایه صادقی نبود. این ها اصلاً و اصولاً افراد معقولی نیستند ، اگر چیزی هم بهت بدن یه دردی ، مرضی داره و باید خیلی مراقب بود. مگر نبود اون ببر بی تربیت که پس از کارشناسی های بسیار معلوم شد بیماری ”مشمشه” علت ثانوی مرگ جناب ایشان بوده متوفی، گویا دچار نیمچه انحرافاتی اخلاقی بوده ، آنهم از نوع پرخطرش! این که حیوان بود اینطور ما را سر کار گذاشت و بی تربیتی کرد ، چه برسد به آدمهایشان.


7- فرار از زندان با چمدان

بله این خبر فرار از زندان با چمدان هم از آن دسته خبرهاست که هم بدآموزی دارد و هم به زندانیان این پیام را می دهد که ورزش و استقامت بدنی را در زندان هم ترک نکنند ، شاید روزی ، اتفاقی چنین فرصتی پیش آمد ، لااقل در چمدان خود را جا کنند و بله ! 

و یک توصیه به زندان بانان ؛ به جز سلاح های گرم و سرد ، اعم از تیزی و اسلحه و غیره زین پس از حمل چمدان در هر سایز و با هر ادعایی جلوگیری به عمل آورند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
2
in khodro sazaro hastam agha . bahal bood.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
2
1
چرا درمورد عدم امکان رای به نظرات در تهران ساکتید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
3
2
ای ول به برادر احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
5
نزدیک به یک هفته است که امکان رای دادن به نظرات کاربران از بعضی مناطق در تهران فراهم نیست(با کلیک روی علامت+یا- عدد رای همچنان ثابت میماند)مستدعی است علت را پیگیری نمایید. فعلا خود من قادر به رای دادن نمی باشم. با تشکر از عنایات شما.
مدیر پایگاه انتخاب: دوست عزیز، از همان رو زابتدا که این مشکل به وجود آمد، مشکل را با بخش فنی درمیان گذاشته ایم، اما هنوز پاسخی نگرفته ایم!
یوتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
1
2
من و برادرم آریوبرزن درتاریخ مظلوم واقع شدیم خیلیها نمیدونن که منم همراه برادرم در مقابل سپاه اسکندر جنگیدم حالا به تندیس اونم رحم نمیکنن خوشحالم که ما در این دوران زندگی نمی کنیم.
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
24
3
طائب با ت یعنی تائب بنویسیم خوشمزه تره !
نظرات بینندگان