arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
از سپتامبر ۲۰۱۵؛

روسیه بیش از ۷۱۰ هزار تن کمک نظامی به سوریه داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه بیش از ۷۱۰ هزار تن کمک نظامی به سوریه داده استمعاون وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، ارتش این کشور از زمان آغاز عملیات ضد تروریستی بیش از ۷۱۰ هزار تن تجهیزات نظامی به ارتش سوریه داده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری بولگاکف، معاون وزیر دفاع روسیه به روزنامه ایزوستیا گفت:‌ روسیه یک سیستم منحصر به فرد لجستیکی دارای انواع وسایل حمل و نقل مورد استفاده نیروهای مسلح و سازمان‌های تجاری طراحی شده توسط ارتش روسیه را برای تامین موثر پرسنل نظامی سوریه به کار گرفته و تا به امروز، بیش از ۷۱۰ هزار تن از انواع موشک‌ها، مهمات، ‌سوخت و سایر تجهیزات تدارکاتی به سوریه داده شده است.

به گفته این مقام مسئول، تا به امروز، پایگاه هوایی "حمیمیم" در سوریه که به عنوان پایگاه‌ هوایی روسیه در سوریه به کار گرفته می شود، محل اصلی برای سوخت گیری مجدد و دارای سه انبار، یک پلتفورم برای هواپیماهای نظامی باری و یک محل فرود هلیکوپتر است.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین از ساخت یک شهرک نظامی دارای زیرساخت‌های لازم در طرطوس خبر داد که مجهز به سامانه‌های اس-۳۰۰ است.

روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ عملیات ضد تروریستی در سوریه آغاز کرده است و پایگاه هوایی حمیمیم مرکز این کمپین نظامی علیه تروریست‌ها است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان