arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

منتجب نیا: برخی با تحریف دیدگاه امام راحل سعی دارند سوابق پیشتازان انقلاب را پاک کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: بعضی ها با تفسیر تنگ نظرانه از دیدگاه های امام راحل (ره) سعی دارند سوابق پیشتازان نهضت و انقلاب اسلامی را پاک کنند و آنها را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و یادبود شهدای مظلوم حله که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد با اشاره به ویژگی های عالمان دینی اظهار کرد: عالمان دین و کارشناسان و متخصصان احکام الهی از زاویه قضاوت پیامبر و ائمه، از حرمت و عظمت فوق العاده ای برخوردارند تا جایی که علما و فقها را 'امناء الرسل' و جانشینان پیامبران نامیده اند.

وی با بیان اینکه در اسلام بر نگهداشتن حرمت علما تاکید زیادی شده است افزود: طبق روایاتی عالمان دین را جانشینان پیامبران معرفی کرده اند اما عالمان دینی که به وظایف خود عمل نکنند و دنیاپرست و طرفدار ظلم و ستم باشند نفی شده اند.

منتجب نیا اضافه کرد: طبق روایات، عالمانی که از پادشاهان پیروی کنند و توجیه گر سلطه گران باشند و عالمانی که از وجهه علمی و معنویت ظاهری خود به نفع ستمگران استفاده کنند 'شر الناس' معرفی شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس این روایات، بهترین انسان ها کسانی هستند که به مردم خدمات بیشتری می دهند و دیگران در سایه آنها زندگی بهتری دارند.

منتجب نیا با بیان اینکه یاران پیامبر در صدر اسلام جایگاه یکسانی نداشتند، تاکید کرد: در انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی ما که از سال 42 آغاز و در سال 57 به پیروزی رسید، آنهایی که پیشتاز مبارزه در انقلاب بودند و این شجره طیبه را با تلاش ها و مجاهدتهای خود آبیاری کردند با کسانی که در روزهای آخر به این انقلابی شدند مساوی نیستند.

وی با اشاره به بخشی از وصیتنامه امام راحل (ره) که فرمودند 'میزان، حال فعلی افراد است' اظهار کرد: برخی با دستاویز قرار دادن این جمله و تحریف آن، تفسیر تنگ نظرانه و غیرمنطقی ارائه می دهند و مدعی هستند سوابق انقلابی مخالفان آنها باید پاک شوند و نادیده گرفته شود حتی اگر این افراد از ابتدای نهضت حضور فعال داشته باشند.

منتجب نیا تاکید کرد: نمی توان سوابق یاران امام راحل (ره) که در جنگ و صلح همراه او بودند را به صرف مخالفت با عده ای نادیده گرفت. 

وی افزود: هرگز هدف امام (ره) نادیده گرفتن سوابق افراد نبوده و منظور این است که آغوش ما برای پذیرفتن کسانی که تمایل دارند به انقلاب بپیوندد همیشه باز است و آنهایی را که پشیمان شوند، می پذیریم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: علما باید با مدیحه گرایی و خرافه مخالفت کنند، سودمند برای مردم و پیشتاز مبارزه و ایثار باشند که همه این شاخص ها در وجود آیت الله اردبیلی بوده است.

وی افزود: آیت الله اردبیلی از مراجعی بود که دیدگاه فقهی نزدیک به امام راحل (ره) داشت و جزو فقهای به روز بود.

منتجب نیا تاسیس مدرسه، دانشگاه، مسجد و مرکز فرهنگی توسط این فقیه را باقیات صالحات و میراث وی در کشور دانست و گفت: وفت او جزو خسارت ها به حوزه علمیه و علما و کشور بوده است.

آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید جهان تشیع سوم آذر به علت مشکل قلبی و ریوی در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت. وی از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران و یکی از نزدیک ترین یاران امام خمینی (ره) است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان