arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساعت 23 چهاردهم خرداد 93 وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در خیابان قیطریه به سامانه 125 و پلیس اعلام شد.

دقایقی بعد تیمی از مأموران آتش‌نشانی و کلانتری 101 تجریش در محل اعلام خبر حاضر شدند و مأموران پس از اتفای حریق با جسد پیرمرد هفتاد ساله‌ای در واحد مسکونی مواجه شدند.

همزمان با کشف جسد و اعلام مراتب به بازپرس ویژه قتل پایتخت، تحقیقات از اهالی محل سکونت متوفی آغاز و مشخص شد وی پس از مرگ همسرش به تنهایی در خانه زندگی می‌کرده و فرزندانش برای کارهای شخصی پیرمرد مانند تهیه غذا، نظافت منزل و ... پرستاری را برای پدرشان استخدام کرده‌اند.

جسد متوفی با دستور بازپرس امور جنایی تهران برای بررسی علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و مدتی بعد کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ پیرمرد را «انسداد شریان تنفسی» وی اعلام کردند.

با مشخص شدن علت مرگ متوفی و تشکیل پرونده قتل، تیمی از مأموران اداره آگاهی برای شناسایی و بازداشت متهم یا متهمان این پرونده دست به کار شدند و به بررسی منزل مقتول پرداختند، همزمان با بررسی صورتجلسه تنظیم شده توسط مأموران کلانتری مشخص شد در زمان پلمپ منزل پیرمرد، بنا بر اظهارات فرزند وی، یک گاوصندوق حاوی مدارک بانکی، طلا، جواهرات، وجه نقد و ... وجود داشته که در زمان مراجعه مجدد مأموران به منزل مقتول وجود نداشته و فرد یا افرادی بدون هرگونه خسارت و تخریب در ورودی منزل مقتول، گاوصندوق را سرقت کرد‌ه‌اند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شناسایی حسابهای بانکی مقتول و بررسی تراکنش مالی این حسابها مطلع شدند در چند مرحله پس از قتل پیرمرد، مبالغ میلیونی از حسابهای بانکی وی به شیوه جعل امضا و کارت شناسایی جعلی متعلق به مقتول، برداشت شده است.

با کشف این سرنخ شعبه‌های محل برداشت پول از حسابهای بانکی مقتول شناسایی و تصاویر دوربینهای مداربسته این شعبه‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و فردی به عنوان وصول کننده چکها شناسایی شد.

ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند + تصاویر
 
ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند + تصاویر
 
ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند + تصاویر
 
ماجرای قاتلانی که به صحنه جرم بازگشتند + تصاویر

نظرات بینندگان