arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

وضعیت عرضه اولیه "ایرانیان اطلس" در بازار بورس

سهامداران عمده این هلدینگ تمایل دارند تا سهام آن در همین ماه جاری عرضه اولیه شود اما هنوز زمانی برای این برنامه نهایی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران درباره عرضه اولیه دو شرکت ۳۴۰ و ۱۰۰ میلیارد تومانی هلدینگ دارویی برکت و ایرانیان اطلس و احتمال استفاده از روش جدید ثبت سفارش توضیح داد.

روح ا... حسینی مقدم درباره وضعیت عرضه اولیه شرکت 100 میلیارد تومانی ایرانیان اطلس که مرداد جلسه معارفه را هم برگزار کرده اما تاکنون سهام آن عرضه اولیه نشده ، اظهار داشت: درحالی فرایند پذیرش تا درج شرکت ها نیاز به طی مراحل قانونی دارد که این شرکت بعد از انجام اقدامات لازم ، در بورس درج نماد خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به ماهیت فعالیت ایرانیان اطلس که شرکتی فعال در صنعت ساختمان است ، تقویم دارای های آن زمان بر بوده و باید آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت دارایی ها و پروژه ها را ارایه دهد تا در هیات پذیرش اوراق بهادار بررسی شود.

این مقام مسئول افزود: با این اوصاف ، درج نماد این شرکت در سال جاری قطعی خواهد بود اما زمان عرضه اولیه سهام آن بستگی به نظر سهامدار عمده ( بانک انصار) و شرایط بازار خواهد داشت.

حسینی مقدم در مورد عرضه اولیه گروه دارویی برکت نیز اخیرا" در بورس درج نماد شده (با سرمایه 340 میلیارد تومانی و بیش از 20 زیرمجموعه) توضیح داد: سهامداران عمده این هلدینگ تمایل دارند تا سهام آن در همین ماه جاری عرضه اولیه شود اما هنوز زمانی برای این برنامه نهایی نشده است.

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران ادامه داد: بنابراین عرضه اولیه سهام "برکت" بعد از تکمیل انتشار اطلاعات در کدال، برگزاری جلسه معارفه و  تصمیم مسئولان بورس ، احتمالا" درماه آینده عملی خواهد شد. در این میان با توجه به نقش سهامدار عمده آن یعنی سرمایه گذاری تدبیر در بازار و تجربه و سابقه آن ، عرضه اولیه سهام این شرکت با توجه به کشش بازار خواهد بود.

حسینی مقدم در برابر این سئوال که آیا احتمال دارد عرضه اولیه این شرکت به روش ثبت سفارش (Book Building) باشد یا خیر؟ به بورس پرس گفت: بررسی این روش توسط همکاران معاونت عملیات بازار شرکت بورس نهایی شده و باید از سوی هیات مدیره سازمان بورس تصویب شود. بنابراین در صورت مصوبه سازمان بورس ، احتمال دارد عرضه اوالیه سهام گروه دارویی برکت از روش ثبت سفارش باشد.ضمن اینکه روش جاری عرضه های اولیه هم وجود دارد.
نظرات بینندگان