arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۰

اعترافات شهرداری تهران در مورد موش ها و رفتار پیچیده ی شان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ظرفیت پردازش زباله شهر تهران خبر داد و اعلام كرد: در نیمه شعبان امسال، جشن پردازش همه زباله شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فیاض در نشست خبری حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح دومین جشنواره مشاركت شهروندی و خدمات شهری برگزار شد اعلام كرد: مراسم كلنگ‌زنی دومین مجموعه استحصال انرژی از زباله با ظرفیت200 تن در روز نیز در نیمه شعبان برگزار می‌شود.

علی محمد مختاری ـ مدیرعامل سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهر تهران ـ با بیان اینكه تهران علاوه بر اقلیم خشك با مشكل آلودگی هوا مواجه است، یادآور شد: در مناطق حاشیه‌ای شهر مشكلی بابت سرانه فضای سبز نداریم اما در برخی از مناطق تهران همچون منطقه 17 و 11به دلیل تراكم جمعیت سرانه فضای سبز پایین است.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری تهران باید نسبت به تملك املاك فرسوده در این محدوده‌ها اقدام و فضای سبز را توسعه دهد.

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند تهرانی 5/13 تا 14 متر مربع است.

مختاری در عین حال با اشاره به اینكه در برخی از مناطق شهر سرانه فضای سبز كمتر از هفت متر است اظهار كرد: تمام همت شهرداری تهران بر توزیع عادلانه فضای سبز متمركز شده است.

موش‌ها ریشه‌كن نمی‌شوند

در ادامه این نشست خبری حسین كلخورانی ـ معاون خدمات شهری شهرداری تهران ـ در پاسخ به سوالی درباره موش‌ها و جانوران موذی شهر تهران اظهاركرد: پدیده موش و جانوارن موذی در سطح شهر قابل ریشه‌كن‌شدن نیست بلكه موضوع كنترل جمعیت این جانوران مطرح است.

وی با بیان اینكه زباله‌های انهار تنها منبع تغذیه موش‌ها هستند اظهاركرد: تا زمانی كه مشاركت شهروندان تهرانی برای كنترل این پدیده وجود نداشته باشد این مشكل برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به رفتار پیچیده فیزیولوژیكی موش‌ها در قبال سم به خبرنگاران، گفت: سمی كه شهرداری تهران در جوی‌ها استفاده می‌كند دیگر جوابگو نیست چرا كه موش‌ها با تغذیه زباله‌ها اثر این سم را بعد از مدتی خنثی می‌كنند!

وی همچنین به مضر بودن سموم استفاده شده برای كشتن موش‌ها برای انسان خبر داد و تاكید كرد: برای حل ریشه‌ای این مشكل نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه جلب و مشاركت مردمی هستیم.

كانون‌های رشد جانوران موذی در تهران مشخص است

امكان‌سنجی پوشاندن همه نهرهای تهران در حال بررسی است


حیدرزاده مدیركل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز با اشاره به واگذاری مسوولیت مقابله با جانوارن موذی شهر تهران به ستاد محیط زیست از دو هفته پیش تاكید كرد: كانون‌های رشد جانوران موذی در تهران مشخص است.

وی با بیان اینكه بسیاری از كلانشهرهای پیشرفته دنیا هنوز هم با مشكل موش و جانوران موذی مواجه‌اند، افزود: یكی از دلایل وجود این پدیده در تهران باز بودن انهار این شهر است.

حیدرزاده با بیان اینكه طرح امكان‌سنجی پوشاندن همه نهرهای تهران در دست بررسی است، تاكید كرد: فرهنگسازی و مشاركت مردم می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا كند.

در بخش دیگر این نشست كلخورانی ـ معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مشاركت شهروندی و خدمات شهری تهران از 15 تا 24 تیرماه جاری اظهار كرد: آموزش شهروندان در روشهای مشاركت حداكثری با مدیریت شهری، آموزش روشهای ارتقای فرهنگ شهرنشینی ونیز اطلاع‌رسانی درباره هزینه‌های ناشی از عدم همكاری مردم با شهرداری از جمله اهداف این جشنواره است.

وی همچنین از برگزاری همایش نكوداشت چهره‌های ماندگار شهری در حاشیه این جشنواره خبر داد و یادآور شد: شعار جشنواره امسال جلب مشاركت حداكثری مردم است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
1
5
آقاي شهردار اين موشهاي خيابان پاستور بد جوري مردمو اذيت ميكنن تازه رفتارهاي خيلي پيچيده اي هم دارند لطفا از هر طريقي براي از بين بردنشان اقدام عاجل فرمائيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
0
1
موشهای سر کوچه ما که دقیقا اندازه یه بچه گربه شده اند وقتی هم آشغال را می بریم بریزم داخل سطل اصلا ترسی ندارند بر و بر آدم رو نگاه می کنند . عزیزان شهرداری هم که هزار باری مراجعه کردیم کاری نکردند دستشون درد نکنه ( افسریه پانزده متری چهارم و ...)
نظرات بینندگان