arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۰

بهره برداري مجدد از درياچه پارک ملت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 3 از بهره برداری مجدد از دریاچه پارک ملت در یکشنبه 19 تیر (فردا ) خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، اقای مددی با بیان این مطلب افزود: دریاچه پارک ملت همزمان با فعالیت های عمرانی تونل صدر-نیایش برای ارتقای سطح ایمنی دریاچه و حفظ سلامت شهروندان، تخلیه شده بود.

وی ادامه داد: پس از تخلیه دریاچه و جمع آوری لجن، سطح آن به وسیله مواد ژئوممبران ایزوله و آبگیری شد و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: دریاچه پارک ملت با 37 سال قدمت مساحتی بالغ بر 13 هزار و 600 متر مربع و 50 هزار متر مکعب حجم آب را شامل می شود. وی با اشاره به آبنمای پارک ملت که سه سال پیش افتتاح شد ادامه داد: آبنمای پارک ملت در دریاچه مصنوعی این پارک به وسعت 22 هزارمتر مربع عمل می‌کند و شهروندان از طریق 19 تابلوی کامپیوتری و الکترونیکی، تصاویر و حتی فیلم‌هایی را روی پرده‌ای از آب تماشا می‌کنند و رقص آب، نور، تصویر و موسیقی را به‌طور همزمان با هم تجربه می‌کنند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 3 در ادامه درخصوص بهسازی باغ وحش پارک ملت نیز اظهار کرد: این باغ وحش با بیش از 30 گونه پرنده و دام همه روزه به ویژه روزهای پایانی هفته پذیرای جمع کثیری از شهروندان این منطقه و سایر مناطق شهر تهران است. مددی گفت: تامین سیستم گرمایشی ، لوله کشی ، ساخت اتاق قرنطینه ، کلبه طاووس ، جزیره مرغابی ها و شیشه گذاری لانه پرندگان از جمله اقدامات انجام شده در این باغ وحش است. وی در ادامه با اشاره به اینکه به تازگی 2 راس اسب پاکوتاه (پونی ) نیز به مجموعه باغ وحش افزوده شد است افزود: گوزن شاخ دار ، مارال ، شترمرغ ،خرگوش ، میمون ، قو مشکی و اشکی ، طوطی آراد ، اردک ، مرغابی ،پلیکان ، جغد ، کرکس ، طاووس و...

از جمله گونه های موجود در این باغ وحش است که تغذیه ، واکسیناسیون ،بهداشت ، نگهداری آنها به طور مطلوب و زیر نظر متخصصان انجام می شود. وی یادآور شد: احداث آلاچیق در قسمت طاووس ها، نرده کشی دور دریاچه از فعالیت های انجام شده است.
نظرات بینندگان