arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۱۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۰

جنگ سرد صداو سیما با قهوه تلخ و مهران مدیری وارد مرحله تازه ای شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه تماشا : باانتشار یادداشت تند وتیزی که چند روز پیش در روزنامه جام جم ارگان رسمی صدا وسیما منتشر شد به نظر می رسد جنگ سرد میان مهران ومدیری و قهوه تلخ به مرحله جدیدی رسیده است .
 روزنامه جام جم  در یادداشت خود نامی از سریال قهوه تلخ نبرده ولی یادداشت خودرا به گونه ای نوشته که همه متوجه شوند که منظورش قهوه تلخ است .اما آن چه که باعث انتقاد جام جم شده توقف یک ماهه پخش قهوه تلخ است و همین موضوع باعث شده ارگان رسمی صداوسیما ،این توقف را نوعی بی احترامی به مخاطب بداند .

 /وقتی صداو سیما دغدغه احترام به مخاطب پیدا می کند/
جام جم در یادداشت خود نوشته  :احترام به مخاطب! اين جمله معمولا تا شنيده، خوانده يا حتي ديده مي‌شود، ذهن مستقيما به سمت تلويزيون مي‌رود.شايد به اين دليل كه تلويزيون مدام از مخاطبانش مي‌گويد و از آنها مي‌خواهد با نظراتشان، برنامه‌سازان را در بهتر شدن برنامه‌ها ياري كنند. اما واقعيت اين است كه «مخاطب» فقط براي تلويزيون تعريف نشده است. همه رسانه‌ها مخاطب دارند و بايد به او احترام بگذارند. احترام به مخاطب وقتي تعريف واقعي خود را پيدا مي‌كند كه به او كم فروشي نشود و حتي كار به جاهايي نرسد كه مخاطب به اين نتيجه برسد كه سرش كلاه گذاشته‌اند.
 /اتهام کم فروشی به قهوه تلخ/
ارگان رسمی صدا وسیما درادامه نوشته :در رسانه فراگيري مانند شبكه نمايش خانگي هم اين كم‌فروشي و ناديده گرفتن حقوق مخاطب مي‌تواند شايع‌ شود و پخش يك سريال كه 24 سري آن يعني 72 قسمت از آن به مخاطب عرضه شده به يكباره و بي هيچ دليل قانع كننده‌اي، متوقف شود.
  /به جیب زدن سود بالا توسط قهوه تلخ از نگاه تلویزیونی ها/
نویسنده جام جم درادامه یادداشت خود نوشته :اين توقف در حالي‌ است كه همه مردم يا همان كساني كه در تعريف مخاطب جاي مي‌گيرند، مي‌دانند كه سازندگان اين سريال «سود» بالايي را به جيب زده‌اند.سود نوش‌جانشان! اما در اين ميان مخاطب چه مي‌شود؟ آيا بايد در مقابل همراهي با سازندگان سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي احساس كند كه كلاه بزرگي برسرش رفته است؟مي‌گويند تلويزيون بودجه‌اش را از بيت‌المال و دولت تامين مي‌كند به همين دليل بايد به مخاطب متعهد باشد. اين‌هم درست! اما آيا شبكه نمايش خانگي كه دولتي است و سريالي كه با پول مردم توليد شده و به خود مردم فروخته شده، نبايد نسبت به مخاطب خود متعهد باشد؟
/طعنه مدیر ارشاد به تلویزیون به خاطر توجه به قهوه تلخ/
 اما گویا تلویزیونی که از زمان نمایش مجموعه قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی دست به بایکوت این مجموعه پر طرفدارزده واساسا اختلاف با مهران مدیری باعث شد تا قهوه تلخ به جای تلویزیون سر از شبکه نمایش خانگی در آورد حالا این روزها به شکل جالبی به سریال قهوه تلخ پرداخته است .رویکردی که باعث طعنه وکنایه جالب یکی از مدیران معاونت سینمایی ووزارت ارشاد به صدا وسیما شده است .
 /تریبون دادن برای اسرار مگو/
 سعید رجبی فروتن مدیر کل ادره همکاریهای سمعی بصری وزارت ارشاد که مسئول مستقیم دادن مجوز به قسمتهای مختلف قهوه تلخ است به تازگی در سایت خود دراین باره نوشته :تصور اینکه یک روز از هر گونه صحبت در باره بعضی چیزها منع شوی و بعد ورق برگردد و برای صحبت در باره همان اسرار مگو! تریبون در اختیارت بگذارند، به چیزی شبیه رویا می ماند.
 /ممنوعیت دیروز ورفع امروز؟!/
آقای فروتن درسایت خود نوشته که  خبرنگاری که صدا و سیمای او برای بنده و شما آشناست در کمال ناباوری میکروفن را بطرفم گرفت تا در مقابل دوربین خبر ساعت 21 دلایل تاخیر در عرضه بعضی از سریال های ایرانی و خارجی را توضیح دهم. هنوز درشش و بش این بودم که ...اسم سریالی را ببرم یا نبرم خبرنگار تیر خلاص را زد و نام سریال های ایرانی شبکه را به زبان آورد. گفتگو که تمام شد، طاقت نیاوردم از خبرنگار دلیل ممنوعیت دیروز و رفع امروز آن را سوال کردم. از اظهار بی اطلاعی او تازه متوجه شدم در تشکیلات عریض و طویل جایی که او کار می کند، بر خلاف ظاهر، دیدگاه ها و نگرش های متکثری حاکم است. به هر حال تا حاصل کار خبرنگار محترم به روی آنتن نرفت، از نیت خیری که در ورای مصاحبه نهفته بود، مطمئن نشدم.
 /قهوه تلخی که مورد تایید ضرغامی نیست /
 
حالا دیگر بسیاری از ماجرای اختلاف مهران مدیری و صدا وسیما بر سر عرضه قهوه تلخ خبر دارند و بسیاری هنوز این جمله ضرغامی را که گفته بود قهوه تلخ مورد تایید مانیست را به یاددارند .همین ها نشان می هد که داستان کشمش تلویزیون ومدیری همچنان ادامه دارد .اگر چه بعدها برخی مدیران بلند پایه تلویزیون در مصاحبه هایی عنوان کردند که درزمینه همکاری با مهران مدیری مشکلی ندارندولی از نظر برخی این اظهارات تعارفاتی بیش نیست .
 
/جنگ ضرغامی با مدیری به روایت رسانه ها /
بد نیست بدانید هفته نامه همشهری جوان در شماره اواخر آبان ماه سال گذشته  گزارش تخیلی از یک میدان جنگ خیالی منتشر کرده بود که دریک طرف آن عزت الله ضر غامی به عنوان فرمانده قرار دارد و در طرف دیگر میدان جنگ مهران مدیری .
در این گزارش بامزه و نسبتا طنز در معرفی ضر غامی به عنوان یکی از فرماندهان جنگ نوشته بود : سلطان تپه های جام جم و حاکم شش ساله رسانه ملی ظاهرا برای او این جنگ اهمیت چندانی ندارد و خودش را آفتابی نمی کند . ایده او برای این جنگ ارسال پی در پی سپاه است .سپاهیان ضرغامی همان مجموعه های طنز هرشبی بودند. ضر غامی نیروهایش را بین شبکه های مختلف تقسیم کرده . ضمن اینکه ضرغامی چند نبرد سنگین هم بیرون از این جبهه با کانالهای ماهواره ای دارد که خبرهای خوشی از آن جبهه ها به گوش نمی رسد.
 /سیستمی شبیه اسکندر/
 این هفته نامه همچنین درمعرفی مهران مدیری به عنوان فرمانده جبهه قابل نوشته بود  : مهران مدیری سیستم اش شبیه اسکندر است . خودش دروسط میدن حاضر است شاید برای همین هم اسمش را گذاشته بلوتوث کبیر . با کلی تجربه واعباری که در جبهه مقابل به دست ارده . حالا مثل اسپار تاکوس برای خودش دم ودستگاهی زده وکلی هم فدای دارد....

/تاکتیک ضرغامی :حملات منظم شبانه /

 دراین گزارش جالب از یک گزارش گرافیکی جالب تری استفاده شده  ودرادامه نوشته بود :این طرف میدان ضرغامی از ترفند شلیک پی در پی و مواج استفاده می کند . سراغ چهره های امتحان پس داده رفته اما دستشان را برای انواع استفاده از همه نوع اسلحه ومهمات باز گذاشته و خطوط قرمز استفاده از آنها را عقب برده .

/تاکیک جبهه مهران مدیری/

تاکتیک مهران مدیری :جبهه مهران مدیری تفکرات پارتیزانی دارد و ملغمه ای از چند تاکتیک وضعف را با شدت وضعف پیش می برد چون این یک جنگ 90قسمتی است و باید تا آخر دوام بیاورد حملاتش هفتگی است و هرهفته با ضربه ای سه گانه ،تکی به جبهه می زند .

/تخریب چی های دوجبهه/

در جبهه مهران مدیری هم پیر مردهای قهوه تلخ به عنوان تخریب چی حضوردارند که شبیخون بزرگ این دونفر با تکیه کلامهای "کیه ؟"،" چی بود ؟""نقاشی می کشی ام "،"بعله "به عمق میدان روبرو نفوذ کرده اند . میزان تکرار تکیه کلامهای این دونفر در سطح جامعه نشان می دهند رسانه ملی دراین خط عقب نشینی کرده .
 /جای خالی عطاران ومدیری به روایت رضا رویگری/
  در چند سال اخیری که مهران مدیری و عطاران از تلویزیون به دور بوده اند بساری از دور بودن این دوهنرمند محبوب اظهار نگرانی کرده اند .یکی از این افراد رضا رویگری  بازیگر مطرح سینما وتلویزیون است که  در اظهاراتی عنوان کرده بود  که جای خالی مهران مدیری وعطاران در تلویزیون حس می شود .
به گفته رضا رویگری  :مهران مدیری از جمله نوابغ سینما و تلویزیون به شمار می رود که با بهره گیری از تیم نویسندگی قدرتمند و هنر خلق ایده درجهت پیشبرد روایت اثر به نمونه ای مثالی در تاریخ تلویزیون بدل شده است و به همین علت در شرایط کنونی جای خالی عطاران و مدیری در تلویزیون حس می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
5
محض اطلاع آقایون دانشمند...خوره ی فیلم بگم..اگه سریالی بخواد قشنگ در بیاد معمولا ساخت 72 قسمت از آن دو سال زمان میبرد و این در ایران است که سریال ها را بایک کارگردان و 60 قسمت را در طول 30 روز میسازند و یک نویسنده نیز بیشتر ندارد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
1
8
ممنون از مهران مديري و همكاران ايشان

تنها جيزي كه ظاهرا تو اين مدت تونستند در مورد اين سريال مانوردهند در امد اين مجموعه بوده "چه پولهايي دراورده مديري" ما كه خوشحاليم شايد با اين كار كارهايش ادامه پيدا كند شما را نمي دانم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
7
چرا از درآمد میلیونی مهران مدیری حرف می زنید که کجا رفته ولی از درآمد میلیاردی صدا و سیما نمی گید که چی میشه و چطوری خرج میشه؟
آدم اگه بخواد دیگران را محک بزنه باید یه سوزن به خودش بزنه و یه جوالدوز به دیگران ...آقای حاج عزت عزیز
نظرات بینندگان