arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۰

گوگل بیش از 11 میلیون وب‌سایت را بست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شركت گوگل، با اعلام استاندارد نبودن و بدافزار بودن 11 میلیون سایت موجود در ساب‌دومین co.cc، دست به مسدود كردن تمامی آنها زد.

به گزارش مشرق، گوگل در اقدام اخیر خود بیش از 11 میلیون وب سایت را در لیست سیاه خود قرار داده و آنها را مسدود كرد. پس از اینكه گوگل تشخیص داد حجم زیادی از وب‌سایت‌هایی كه به صورت رایگان در ساب‌دومین co.cc ثبت شده‌اند، مناسب وب نیستند دست به از كار انداختن و بستن آنها زد.

مت كاتس، كارشناس مسائل بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل، در اكانت گوگل پلاس خود نوشت كه شركت گوگل این حق را دارد تا «در صورتیكه تشخیص دهد بخش عمده‌ای از سایت‌های موجود در یك فری‌هاست از كیفیت پایینی برخوردار بوده و یا نقش اسپم را ایفا می‌كنند، آنها را مسدود كند». در نتیجه، پس از اینكه گوگل تشخیص داد كه بخش عمده‌ای از محتوای فری‌هاست co.cc به صورت بدافزار بوده و پایین‌تر از استانداردهای اینترنتی این شركت است، 11 میلیون سایت موجود در آن را مسدود كرد.

سایت The Register اعلام كرده است كه حوزه .cc دو برابر دیگر حوزه‌ها دارای ویژگی پیشینگ و یا همان سرقت اطلاعات حساس كاربران می‌باشد، كه عامل آن ساب‌دومین این حوزه یعنی co.cc تشخیص داده شده است. در این ساب‌دومین 11.383.746 سایت به صورت رایگان ثبت‌نام كرده بودند.

جان مو، یكی از كاركنان گوگل، در این خصوص اظهار كرده است: «اگر فكر می‌كنید سایت شما مطابق با دستورالعمل‌های وب‌مستر است، می‌توانید درخواست بازنگری خود را به صورت كتبی به گوگل ارائه دهید».

در حال حاضر، این 11 میلیون سایت، چه بدافزار باشند و چه نباشند، جزو لیست سیاه گوگل قرار گرفته و بسته شده‌اند.
نظرات بینندگان