arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
امام جمعه اصفهان:

زنده ماندن سران فتنه از روی مصالحی است / دلائل بسیاری بر «مفسد فی الارض» بودن و حکم اعدام اینها وجود دارد

به عنوان یک قاضی دیوان عالی کشوری می‌گویم اگر محاکمه شوند حکم آنها بدون شک اعدام است، این همه نصیحت را گوش نکردند، دشمن را امیدوار به دستیابی به کشور ما و انقلاب ما کردند، این همه آدم کشته شدن و جنایات بسیار دلیل بر مفسد فی الارض بودن سران فتنه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زنده ماندن سران فتنه از روی مصالحی است / دلائل بسیاری بر «مفسد فی الارض» بودن و حکم اعدام اینها وجود دارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: به عنوان یک قاضی دیوان عالی کشوری می‌گویم اگر محاکمه شوند حکم آنها بدون شک اعدام است، این همه نصیحت را گوش نکردند، دشمن را امیدوار به دستیابی به کشور ما و انقلاب ما کردند، این همه آدم کشته شدن و جنایات بسیار دلیل بر مفسد فی الارض بودن سران فتنه است.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در اجتماع عظیم روحانیت انقلابی اصفهان، با اشاره به اهمیت تبلیغ روحانیت در زمینه وقف و تأثیرات وقف در مبارزه با فقر، گفت: وقف صدقه ماندگار است و می‌تواند انسان را جاوید کند، زمانی که کسی چیزی را وقف می‌کند آثار آن را هرچند ناچیز و کم باشد در روز قیامت می‌بیند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در تبلیغ وقف و حمایت همیشگی حوزه علمیه و مبلغین از فرهنگ وقف، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی مسیر فرهنگ سازی وقف و رشد فرهنگ وقف در جامعه به خوبی پیش رفته است، اوقاف ظرفیتهای بسیاری دارد که باید از آن استفاده شود، گاهی منابع مالی مناسبی وجود داشته است اما نتوانسته‌ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم و لازم است نسبت به استفاده دقیق و صحیح از این اموال دقت نظر کافی داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه سنگر نماز جماعت یک لطف الهی است، تصریح کرد: اگر ما روحانیون اعتقاد داشته باشیم که هیچ چیز بدون اذن خداوند انجام نمی‌گیرد باید بدانیم امام جماعت شدن ما هم با اذن خدا است و تا موقعی که این لیاقت را داشته باشیم در جایگاه امام جماعت خواهیم ماند، مسجدی که با زحمتهای فراوان و با پول مردم ساخته شده است قرار است مکانی باشد برای خدمت به اسلام و به انقلاب اسلامی، اگر قرار باشد فقط مانند صفا و مروه بین مسجد و خانه حرکت کنیم این نعمت مسجد و منبر از ما گرفته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ضمن تأکید بر اهمیت به روز بودن روحانیت، گفت: دشمن زیرک و شیطان است و روی حساب کار می‌کند، زمانی که امام علی(ع) زنده بود معاویه با ایشان دشمنی می‌کرد اما پس از شهادت ایشان معاویه به دشمنی با امام حسن(ع) پرداخت و دیگر کاری به امام علی(ع) نداشت و حتی گاهی از ایشان تعریف هم می‌کرد.

شیعه باید زیرک و اهل بصیرت باشد

وی با اشاره به دشمنی عمیق معاویه با اهل بیت(ع) و توطئه‌های بسیار او علیه ایشان، تصریح کرد: شیعه باید زیرک و اهل بصیرت باشد، روحانی باید حرفهای نو داشته باشد و با دشمن شناسی و شناخت از توطئه‌های دشمنان بدانند که چگونه دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند، روحانیت باید به روز باشد و به روز حرف بزند و ببیند دشمن کجا را مورد هدف قرار داده است و علیه آن اقدام کند و توطئه دشمنان در آن زمینه را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما مدعی نیستیم حکومت صد درصد اسلامی داریم، امام علی(ع) هم حکومتشان صد در صد اسلامی نبود، معنای حکومت اسلامی این نیست که همه آدمهای آن بی عیب باشند و آن حکومت هم کاملا بی نقص و عیب باشند، اتفاقاتی که درون قطار رخ می‌دهد مربوط به معیوب بودن قطار نیست و تا زمانی که قطار از ریل خارج نشده است باید به اصلاح درون آن پرداخت.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: مسؤولا،ن جمهوری اسلامی نیستند و ما قبول داریم برخی مسؤولان مشکلاتی دارند اما نباید اقدامات افراد فاسد و حقوقهای نجومی را به پای جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی گذاشت. قانون اساسی اسلامی، شورای نگهبان که مراقبت می‌کند از قانون اساسی، رهبری ولی فقیه و در کنار آن خبرگان رهبری که مراقب رهبری هستند، کفر ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار و کفر از اصول انقلاب اسلامی است.

حکم سران فتنه قطعا اعدام است

امام جمعه اصفهان با اشاره به ایاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: کفار و مشرکین هرگز نمی‌خواهند خیری به مسلمانان برسد، نباید آنها را دوست و امین دانست چرا که دشمنی‌های آنها معمولا پنهانی است اگرچه امروزه به صورت آشکارا در حال دشمنی هستند اگر چه خداوند می‌فرماید آنچه از دشمنی درون آنها است از آنچه ظاهر می‌کنند بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنند، گفت: به عنوان یک قاضی دیوان عالی کشوری می‌گویم اگر محاکمه شوند حکم آنها بدون شک اعدام است، این همه نصیحت را گوش نکردند، دشمن را امیدوار به دستیابی به کشور ما و انقلاب ما کردند، این همه آدم کشته شدن و جنایات بسیار دلیل بر مفسد فی الارض بودن سران فتنه است، محارب کسی است که شمشیر بکشد و مردم را بترساند و حکم او اعدام است، کاری که اینها انجام دادند در تاریخ نمونه ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: رهبری و بزرگان و مراجع می‌توانند یک تخفیفی به برخی اشخاص بدهند و از روی مصالحی اعدام چنین اشخاصی را عقب اندازند و این ترحمی است که شامل سران فتنه شده است، پیامبر اکرم(ص) اسیر را بنابر مصالحی و از روی ترحم نمی‌کشت، این زنده ماندن سران فتنه هم از روی مصالحی است، اینجور نیست که مملکت دست افراد خاصی باشد و مردم ما و انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی به راه خود با اقتدار ادامه خواهد داد.

روحانیت باید از تفرقه میان مردم جلوگیری کند

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت پرهیز از اختلاف و تفرقه میان مردم، اظهار کرد: حمایت از سران فتنه پیش از فتنه مشکلی ندارد اینها توسط شورای نگهبان تأیید شده بودند و عده‌ای هم چون وضعیت آنها معلوم نبوده و باطن آنها مشخص نبوده است به آنها رأی دادند، اما بعد از کشف باطن اینها نباید از آنها کسی حمایت می‌کرده است.

وی افزود: باید روحانیت حواسش جمع باشد که از تفرقه و دو دستگی میان مردم جلوگیری کند و وظایف پدرانه خود را انجام دهد، هرکسی سلیقه و عقیده‌ای دارد اما روحانیت نباید روحانی چپ و راست باشد بلکه ما روحانی خداوند و مکتب امام صادق(ع) هستیم.

نظرات بینندگان