arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

احمد خاتمی: آیت الله هاشمی به رهبری گفتند حالا با خیال راحت به خانه می‌روم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اطمینان دارم مراسم تشییع اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان محوری برای مانور وحدت جامعه اسلامی خواهد بود.

احمد خاتمی در گفت‌وگو  با ایسنا با تسلیت در گذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان از سابقون انقلاب اسلامی بودند. بنده در گذشته در مصاحبه‌ای گفتم، ایشان در دوره مبارزه افتخار روحانیت در این عرصه بودند.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه مبارزه با طاغوت هیچ انفعالی از خود نشان ندادند و مقاوم ایستادند. بعد از پیروزی انقلاب هم همراه امام (ره‌) و پابه پای ایشان در تحکیم و تثبیت انقلاب نقش ارزنده‌ای ایفا کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در جنگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمام توان‌شان را گذاشتند و خطبه‌های ایشان در روزهای جنگ نقش‌آفرینی می‌کرد همچنین بعد از ارتحال امام (ره) ارتباط ایشان با مقام معظم رهبری ارتباطی صمیمانه بود. همین امشب صدا و سیمای ایران تصاویری از عیادت ایشان از مقام معظم رهبری را نشان می‌داد که این جمله را گفتند که حالا با خیال راحت به خانه می‌روم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و گو اظهار کرد: اینک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بین ما نیست و به لقاء الله پیوسته است. مطئمنم که خدمات ایشان در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به عنوان بهترین پرونده ثبت است. خداوند با فضل و لطف خودش با ایشان برخورد خواهد کرد.

خاتمی همچنین در ارتباط با مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  تجلیلی است که قدردانی از زحمات ایشان است. من امیدوارم مراسم تشییع ایشان مراسم بزرگداشت او به عنوان محوری برای مانور وحدت جامعه اسلامی باشد؛ آنچنان که او برای انقلاب اسلامی تمام تلاشش را کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: امیدواریم تجلیل باشکوه از ایشان همراه با پاسداری از انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی شکل بگیرد. پرواضح است دشمنان انقلاب نمی‌خواهند وحدت و یکپارچگی ملت ما را ببینند. اطمینان کامل دارم که مردم ما از ایشان تجلیلی در خور خواهند کرد و محافلی که مربوط به ایشان است به عنوان نماد وحدت به جهانیان معرفی خواهد شد.

نظرات بینندگان