arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

سالنامه آماري صنعت بيمه منتشر شد

ضمن آنكه تعداد نمايندگان تخصصي فروش بيمه‌هاي زندگي با ۵۹/۷ درصد رشد نسبت به سال قبل به تعداد ۷۲۷۶ نمايندۀ بيمه عمر رسيده است و اين موضوع سهم ۵۹/۹ و ۵۵/۲ درصدي بخش غيردولتي به ترتيب از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي در صنعت بيمه را نشان مي دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سالنامه آماري صنعت بيمه ويژه سال ۱۳۹۴ در ۴۸۴ صفحه مشتمل بر شش فصل و هشت پيوست و همچنين ۳۵۰ جدول و يكصد نمودار و پوسترنماگرهاي آماري صنعت بيمه منتشر شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل بيمه مركزي اهم آمار عملكرد صنعت بيمه مندرج در اين سالنامه اعلام شد. بر اساس اين گزارش با گسترش شعب شركت‌هاي بيمه به ۱۰۴۳ شعبه در سراسر كشور، افزايش تعداد نمايندگان بيمه فعال به حدود ۳۷/۸ هزار نمايندگي عمومي و تخصصي، رشد تعداد كارگزاران بيمه فعال به ۶۲۸ كارگزاري و افزايش تعداد ارزيابان خسارت بيمه‌اي به ۱۴۶ ارزياب فعال، توسعه بازار بيمه كشور به ميزان قابل توجهي محقق شده است. در اين سالنامه آماري آمده است حق‌بيمه‌هاي توليدي از ۲۰۸/۶ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۹۳ به ۲۲۸/۴ هزار ميليارد ريال در سال ۱۳۹۴ از  رشد ۹/۵ درصدي برخوردار بوده است.

آمار منتشره نشان مي دهد شاخص حق‌بيمه سرانه (نسبت حق‌بيمه توليدي به جمعيت) از ۲/۷ ميليون ريال در سال ۱۳۹۳ به ۲/۹ ميليون ريال در سال ۱۳۹۴ ، افزايش داشته است.

در اين گزارش شاخص ضريب نفوذ بيمه (نسبت حق‌بيمه توليدي به GDP بر حسب قيمت جاري) از ۱/۹۳ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۲/۰۸ درصد در سال ۱۳۹۴ رسيده است.

بر اساس اطلاعات سالنامه صنعت بيمه، بيمه‌هاي زندگي با ۲۱/۹ درصد رشد در حق‌بيمه توليدي سهم ۱۲/۱ درصدي از بازار بيمه را به خود اختصاص داده است، ضمن آنكه تعداد نمايندگان تخصصي فروش بيمه‌هاي زندگي با ۵۹/۷ درصد رشد نسبت به سال قبل به تعداد ۷۲۷۶ نمايندۀ بيمه عمر رسيده است و اين موضوع سهم ۵۹/۹  و ۵۵/۲ درصدي بخش غيردولتي به ترتيب از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي در صنعت بيمه را نشان مي دهد.

بر اساس گزارش يادشده، رشد ۱۴ درصدي كاركنان داراي مدرك فوق ليسانس و بالاتر در شركت‌هاي بيمه و رسيدن تعداد كل پرسنل شركتهاي بيمه به ۱۸/۶ هزار نفر از ديگر دستاوردهاي صنعت بيمه در سال ۱۳۹۴ به شمار مي رود. شايان ذكر است اين سالنامه آماري در پرتال سازماني بيمه مركزي و پايگاه آماري صنعت بيمه در دسترس عموم است.
برچسب ها: بیمه ، بیمه مرکزی
نظرات بینندگان