arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۰

هري پاتر و رفقا در تهران

مدتي است که زمزمه اکران درست فيلم هاي روز و خوب خارجي در سالن هاي سينماي ايران به گوش مي رسيد و حالانام ايران در فهرست اکران کنندگان رسمي تازه ترين قسمت هري پاتر :Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 به چشم مي خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدتي است که زمزمه اکران درست فيلم هاي روز و خوب خارجي در سالن هاي سينماي ايران به گوش مي رسيد و حالانام ايران در فهرست اکران کنندگان رسمي تازه ترين قسمت هري پاتر :Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 به چشم مي خورد.

    به گزارش کافه سينما طبق اعلام رسمي در صفحه هاي مربوط به فيلم در سايت هاي معتبر اينترنتي، اين فيلم همزمان با ساير کشورهاي جهان، هفدهم جولاي 2011، دو روز پس از نمايش گسترده اش در سالن هاي سينماي ايالات متحده، در سالن هاي سينماي ايران به نمايش درخواهد آمد. اين نشانه ها را به فال نيک مي گيريم. فراهم شدن اين فرصت مغتنم است و با اين خبر رسمي تماشاگران علاقه مند و پيگير سينماي ايران زين پس، فرصت تماشاي فيلم هاي مهم روز سينماي جهان را روي پرده سالن هاي سينماي کشورمان به دست مي آورند. سوال اينجا است که با توجه به مرجع معتبري که اين خبر را منتشر کرده، چطور امکان نمايش فيلم در چند وقت آينده فراهم خواهد شد.

    شايد زماني که خانم رولينگ شروع به نوشتن اولين کتابش هري پاتر و سنگ جادو نمود، تصور نمي کرد نگارش اين رمان تخيلي نوجوانان، براي او شهرتي جهاني و ثروتي غير قابل تصور به ارمغان آورد. ايده هري براي اولين بار به طور ناگهاني در سال ۱۹۹۰ در قطار پرازدحام مسير شهر منچستر به لندن، به ذهن رولينگ راه يافت. او از اين تجربه اينگونه مي گويد:

    «من از سن شش سالگي تقريبا به طور مستمر چيزهايي مي نوشتم؛ ولي هرگز علاقه اي آنچناني به خلق يک ايده نداشتم. در خلال چهار ساعت تاخير قطار، به سادگي نشستم و به فکر فرو رفتم، همه جزئيات در ذهنم شکل گرفتند، تصوير پسرکي لاغر و نحيف، با موهاي پرکلاغي که عينکي به چشم دارد و هيچ نمي داند که يک جادوگر است، براي من بيشتر و بيشتر، شکل واقعيت به خود مي گرفت.» کتاب هري پاتر و سنگ جادو در سال ۱۹۹۵ تکميل شد و دست نوشته آن براي يافتن يک ناشر، توسط رولينگ به چند واسطه سپرده شد.

دومين کارگزار، کريستوفر ليتل، پذيرفت تا آن را به انتشارات بلومزبري بفرستد. بعد از آنکه هشت ناشر درخواست چاپ آن را رد کردند، بلومزبري براي انتشار کتاب، مبلغ ۲۵۰۰ پوند را به عنوان پيش پرداخت به رولينگ داد. در اوايل انتشار مجموعه هري پاتر، اکثر نظرات انتقادي در مورد آن با ديدگاهي بسيار مثبت نوشته مي شد که اين نوشته ها به افزايش خوانندگان آن کمک زيادي کرد.

روزنامه هاي مطرح بريتانيا از اولين جلد مجموعه هري پاتر و سنگ جادو تحسين بسياري به عمل آوردند: روزنامه ميل آن ساندي در مورد آن اين گونه اظهار نظر کرد «تخيلي ترين آغاز از زمان رولد دال» و گاردين آن را رماني «با ساختار قوي که از هوشي مبدعانه مايه مي گيرد» ناميد و اسکاتزمن از آن به عنوان رماني «داراي شرايط لازم براي کلاسيک شدن» ياد کرد.
نظرات بینندگان