arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۱۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۰

حمله شدید تازه خبرگزاری فارس به علی مطهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس نوشت:


مواضع علی مطهری چند‌صباحی است صدرنشین موضوع خبرها و تحلیل‌های رسانه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است که با اندکی تامل و بررسی اندر گفتارها و کردارهای وی، آدمی در حیرت می‌ماند از این همه «خود دانا پنداری.»

در ابتدای نگاشته باید گوشزد کنم که گفته‌ها نه از سر کین است و نه بغض؛ بلکه بر حسب نهی از منکر است، زیرا هنوز وی را اصولگرا و سرباز انقلاب می‌دانیم، بنابراین امید است که موثر افتد و برداشتی غیر از نیت نویسنده نباشد.

واما القصه اینکه؛ سخنان و مواضع جناب علی مطهری نماینده تهران در مجلس هشتم چند صباحی است صدرنشین خبرها و تحلیل‌های رسانه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت است که با اندکی تامل و بررسی اندر گفتارها و کردارهای وی آدمی در حیرت می‌ماند از این همه « خود دانا پنداری»

به بیان دیگر اینکه، علی مطهری که نام پدر شهیدش_که الگو و باعث افتخار و مبالات همه ماست- را یدک می‌کشد، گویی راه گم کرده هر روز دسته‌گلی آب می‌دهد دشمن شاد کن! لذا در این وجیزه پاره‌ای از سخنان و عملکردهای وی را یادآور می‌شوم تا شاید موثر افتد و گرد وغبار و مه از پیش دیدگان آن جناب از میان برود، ان شاالله.

بازخوانی اظهارات علی مطهری درباره اتفاقات فتنه 88 و حوادث پس از آن موجب تعجب و البته تاسف می‌شود که فرصت پرداختن به همه آنها در این مقال نیست، اما به عنوان نمونه چند وقت پیش بود که وی طی اظهارنظری گفت: "می‌توان کروبی و موسوی(فتنه‌گران) را هم جذب کرد " . البته ایشان نگفتند که چگونه با وجود اینکه بر اثر اعمال آنها و اجرای دستورات دیکته شده سوروس صهیونیست، جین شارپ و ... آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران را مورد هتک قرار دادند و چندین تن از بهترین جوانان پاک این مرز و بوم در راه دفاع از راه ولایت به دست فتنه‌گران به شهادت رسیدند، این امکان وجود دارد.

در این رابطه باید یکی از آیات قرآن کریم را یادآور شد که می فرماید« "فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَیْنِ وَاللّهُ أَرْکَسَهُم بِمَا کَسَبُواْ أَتُرِیدُونَ أَن تَهْدُواْ مَنْ أَضَلَّ اللّهُ وَمَن یُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلاً " 88-نسا» چرا درباره منافقین دو دسته شده‏اید؟! در حالى که خداوند بخاطر اعمالشان، (افکار) آنها را کاملا وارونه کرده است! آیا شما مى‏خواهید کسانى را که خداوند (بر اثر اعمال زشتشان) گمراه کرده، هدایت کنید؟! در حالى که هر کس را خداوند گمراه کند(یعنی هدات خدا را نپذیرفت)، هرگز تو بر هدایت او رهی نخواهی یافت.

اظهار نظر شاذ بعدی نماینده تهران، درباره طرح نظارت بر نمایندگان مجلس بود که آن را مخالف حرّیت نمایندگان خواند که باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه می‌شود. چون منجر به محاکمه نمایندگان می‌شود و حریت نمایندگان را کاهش می‌دهد.

وی این طرح مورد تاکید رهبر انقلاب را به آیین‌نامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین می‌شد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست. که این اظهارات «دخوگونه» با تذکر پدرانه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس مواجه شد که به صراحت بیان داشتند:« البته در گوشه و کنار کسانی گفتند که این طرح با آزادی نمایندگان مخالف است اما واقعیت این نیست و فلسفه این طرح نظارت بر کژرفتاری احتمالی برخی نمایندگان است تا این نهاد قانونی و اساسی که امام بر جایگاه رفیع آن تأکید داشتند به علت رفتار برخی نمایندگان، بدنام نشود... طرح خودنظارتی را به گونه‌ای تنظیم کنید که رودربایستی و بده‌بستان موجب کم‌اثر شدن آن نشود».

همچنین در ادامه مواضع و عملکردهای سئوال‌بر‌انگیز آقای مطهری، وی اخیراً در مصاحبه‌ای با یک سایت گفته است که نمایندگان "نیازمند روحیه هستند " و "وقتی احساس می‌کنند که دست هیات رئیسه در موضوعی می‌لرزد، تصور می‌کنند که نکند ندایی از سوی رهبری آمده است که هیات رئیسه سست شده است و به این ترتیب نمایندگان هم سست می‌شوند ".نمایندگان "دائما برای هر کاری از دفتر رهبری سوال می‌کنند و به صورت شاخه‌ای از دفتر رهبری درآمده‌اند! "

سوال اینجاست، جناب علی مطهری که همیشه مدعی بوده است نوشته‌ها و کتاب‌های ارزشمند پدر را بعد از شهادت جمع آوری و تدوین کرده است، چرا اینگونه با اظهاراتش خوراک تبلیغاتی برای یاوه‌گویی و سوءاستفاده دشمن آشکار خارجی و فریب‌خوردگان داخلی فراهم می‌کند، حال آنکه اگر نظری منطقی و مستدل دارد می‌توانست آنرا با شیوه‌ای کم هزینه و بدون امید دادن به دشمن پیگیری کند. البته چرایی سقوط افراد و چگونگی آن پاسخی به اندازه تاریخ بشریت دارد که عوامل مختلفی سبب آن می‌شود. اما بد نیست نظرات همکاران و اطرافیان جناب مطهری را درباره وی بخوانیم تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم. البته انتقادات افراد دلسوز سیاسی به جناب مطهری آنقدر زیاد است که نمی‌‌توان همه آنها را در این مقال آورد و اینها گزیده‌ای از آنهاست.

فاطمه آلیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: مطهری از جایگاه پدر بزرگوارشان که مردم احترام بسیاری به آن شهید قائل هستند و از عنوان نمایندگی مجلس به خوبی استفاده نکرده و از آن به عنوان ابزار استفاده کرده است.

همچنین محمد کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که "علی مطهری " در خصوص مناظره‌های تلویزیونی در ذهن خودش موضوعی را پرورش داده و مدام آن را تکرار می‌کند، اظهار می دارد: مطهری باید مشخص کند که کدام سمت است این حق نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان است که در خصوص او تصمیم گیری کنند زیرا او از چارچوب خارج شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
1
36
سايت محترم فارس- زماني كه افاضات آقاي مطهري در مورد سران بقول شما فتنه صدر نشين اخبارتون بود اون موقع ايشون راه گم نكرده بودند ولي امروزه كه چند اظهار نظر عادي و بديهي در مورد دولت كرده اند راه گم كرده اند؟؟
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
1
28
در این کشور هرکی با هر سابقه ای با کوچکترین انتقادی جاسوس و ضد انقلاب میشه...متاسفم
نخود آش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
6
بابا فارس که تکلیفش روشنه ولش کنید اصلا ارزش بحث و نظر نداره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
9
از خبرگزاري فارس بيش از اين انتظار نبود و اگر غير از اين قضاوت مي کرد عجيب بود
از کوزه آن تراود که در اوست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
7
واقعا صحبتهای ایشان از سر دلسوزی و برای حفظ شان انقلاب بیان شده و فعلا جز محدود نمایندگانی است که در مقابل زیاده خواهی رئیس جمهور ایستاده است ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
2
0
كجاي اين مطالب حمله شديد تلقي مي شود اين حرفها مورد تاييد قاطبه جريان اصولگرايي است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
1
3
شماها كه اين كامنتارو ميگذارين ، نميدونيد نون رو به نرخ روز خوردن چه مزه اي داره و چه مصونيتي در برابر انواع و اقسام بيماريها و گرفتاريها به همراه مياره!!!!
آزرمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
5
تومملکت ما تا یکی نظر متفاوتی میده هزار تا حرف و حدیث وتهمت توش درمیاد بابا یه کم ازنوک دماغتون اونورتر روهم ببینید فقط خدا میداند اگه امروز شهید مطهری زنده بودند چه نظری داشتند ای بسا بافرزندشان هم نظر می بودند به نظر من نظرات آقای علی مطهری بسیار متعادل و منطقی است و کسانی که به ایشان می تازند یک جانبه نگر هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
1
5
حقا كه فرزند شهيد مطهري هستي.درود بر تو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
2
خبرگزاری فارس در زندگی آزاده باش و حاضر باش ریالی هزینه مالی و قطره خونی هزینه جانی بدهی.صدایتان از جای گرم می آید و از رنج ملت و گرسنگی خبر ندارید وخود را با اخبار جزیی که شاید منافع شما را در خطر بیاندازد مشغول ساخته اید در حالیکه از غم ملت مغفول مانده اید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
1
اگرپدر شهيدش بود راهش وبيانش رك وپوسكند ه تر از اين بود كه به مزاج خيلي ها خوش نمي آمد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
راستی به این فکر کرده اید چرا فرزندان و باقی مانده های اکثر بزرگان اول انقلاب کم وبیش منتقد وضع موجودند! مانند مطهری ،باهنر ، رفسنجانی ، ّبهشتی و حتی حضرت امام !!! راستی چرا؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
1
برای علی مطهری وکسانی که از حرفهای او حمایت مکند متاسفم
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
شايد اگر شهيد مطهري زنده بودند اكنون جزو فتنه گران و شايد بي بصيرتها بودند!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
نمي دونم چرا هر كس يك انتقادي مي كنه مي شه همسو با استكبار جهاني؟!
پس در هر شرايطي بگوييم مملكت گل و بلبله؟!
محمدعلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
به نظر بنده اين آقاي مطهري(علي آقا) بايد به مجلس راه مي يافت البته نه با رأي مردمي که به اعتبار شهيد مطهري او را به مجلس فرستادند تا مدافع نظام و ولايت باشد نه جاده صاف کن ضد انقلاب و فتنه گران. بلکه مجلس بايد او را به استخدام در مي آورد تا به قول ايشان موجب روحيه دادن! به نمايندگان شوند و همه را از بيانات دخوئي خودشان مستفيض نمايند. البته حالا هم دير نشده چون اين آقازاده براي مجلس بعدي رأي نخواهد آورد بنابراين خوب است از همين حالا فرم استخدام را پرکنند.!
نظرات بینندگان