arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

بازار طلا و ارز چهارراه استانبول عادی شد/ ثبات نسبی قیمت‌ها

بررسی‌ها از بازار آزاد امروز - یکشنبه - نشان از ثبات نسبی قیمت‌ها دارد؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان و دلار آمریکا ۳۸۷۰ تومان عرضه می‌شود و از سوی دیگر میان عرضه و تقاضا وضعیت تعادل حاکم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بررسی‌ها از بازار آزاد امروز - یکشنبه - نشان از ثبات نسبی قیمت‌ها دارد؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان و دلار آمریکا ۳۸۷۰ تومان عرضه می‌شود و از سوی دیگر میان عرضه و تقاضا وضعیت تعادل حاکم است.

به گزارش انتخاب، آخرین مشاهدات از بازار آزاد ارز و سکه نشان از ثبات نسبی قیمت‌ها دارد و دلار آمریکا پس از نوسانات در ماه گذشته، در روزهای اخیر تغییرات زیادی نداشت و در کانال ۳۸۰۰ تومان قرار گرفت.

پس از حادثه تلخ پلاسکو در هفته گذشته و در روزهای ابتدایی پس از حادثه، بازار سکه و ارز در خیابان فردوسی تحت تاثیر قرار گرفت و معاملات متوقف شد. تعداد زیادی از صرافی‌ها کرکره‌های مغازه‌های خود را به دلیل شرایطی که خیابان‌های اطراف پلاسکو داشت پایین کشیدند اما اکنون وضعیت رفت و آمد و فعالیت صرافی‌ها در بازار کاملا عادی است و خرید و فروش برقرار است.  

در حال حاضر وضعیت بازار آزاد نشان می‌هد که تعادل نسبی میان عرضه و تقاضا وجود دارد. به گفته برخی از فروشندگان، در دو - سه هفته گذشته تقاضا تا حدودی به سمت کاهش حرکت کرده است و نسبت به تقاضا در شرایط تعادلی است.

در بازار ارز به طور متوسط دلار آمریکا ۳۸۴۰ تومان خریده و ۳۸۷۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین در میان سایر ارزها یورو ۴۱۷۰ تومان خریده و ۴۲۱۰ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دیروز پنج تومان کاهش قیمت داشته است. پوند انگلستان نیز ۴۸۲۰ تومان خریده و ۴۸۸۰ تومان فروخته می شود. درهم امارات نیز ۱۰۷۰ تومان خریداری و ۱۱۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین لیر ترکیه ۱۰۲۰ تومان به فروش می‌رسد و ۱۰۶۰ تومان خریداری می‌شود.

 دلار نیز در بازار رسمی امروز ۳۲۳۶ تومان از سوی بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

بازار سکه نیز وضعیت مشابه بازار ارز را دارد و ثبات نسبی در بازار حاکم است و قیمت‌ها با تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته مواجه نشده است.

سکه تمام طرح جدید در بازار امروز به طور متوسط یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان فروخته می‌شود که تغییری هم نسبت به دیروز ندارد.

همچنین نیم سکه ۶۰۴ هزار تومان خریداری و ۶۰۹ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه ۳۲۰ هزار تومان خریده و ۳۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود که ۱۰۰۰ تومان نسبت به روز قبل افزایش قیمت پیدا کرده است.

در میان دیگر انواع سکه نیز، سکه گرمی نیز ۲۰۱ هزار تومان خریداری می‌شود و ۲۰۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

در بازار طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۴ هزار و ۷۱ تومان و مثقال طلا حدود ۴۹۴ هزار تومان قیمت دارند. نرخ‌هایی که نشان از ثبات نسبی در مقایسه با روز گذشته دارد. همچنین هر اونس طلا برای معاملات در بازارهای جهانی حدود ۱۱۹۲ دلار داد و ستد می‌شود.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوسانی بوده و ثابت نیست.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان