arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۰

کي روش: آينده تيم ايران تضمين شده است !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: با خصوصياتي که بازيکنان ايراني در تيم ملي دارند آينده اين تيم تضمين شده است. کارلوس

کي روش در نشست خبري پس از بازي تيم هاي ملي فوتبال ايران و ماداگاسکار تصريح کرد: همان طور که انتظار مي رفت بعد از 3 هفته تمرين و تلاش، تيم ملي بازي را کند شروع کرد چرا که اين بازيکنان از نظر بدني در شرايط آرماني قرار ندارند. ما بازي را آهسته شروع کرديم اما در نيمه دوم سرعت بازي بيشتر شد که من بازي در نيمه دوم را بيشتر پسنديدم. اين يک بازي آماده سازي بود اما با اين حال ما نبايد در چنين مسابقه هايي تا اين حد فرصت گلزني را از دست بدهيم. اکنون نيز بايد استراحت کنيم و براي بازي با مالديو آماده شويم.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينکه «نظرتان نسبت به اعتراض تماشاگران براي بازي ضعيف تيم ملي مقابل ماداگاسکار چيست؟»، اظهار کرد: راستش را بخواهيد من وقتي روي نيمکت هستم و تمام حواسم معطوف به بازي است و متوجه شعارهاي تماشاگران نشدم. هواداران تيم ملي درک کنند که هنوز اين تيم به ريتم کامل خود دست پيدا نکرده است. بازي هاي تدارکاتي ما در اتريش سرعت بيشتري داشت. وقتي چندين مسابقه تدارکاتي و اردوهاي فشرده برگزار مي شود طبيعي است که بازيکنان مقداري با افت بدني مواجه شوند. وقتي ما اينقدر بازي را آرام شروع مي کنيم من راضي نيستم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در پاسخ به اين سؤال که «آيا بازي با ماداگاسکار را در اين مقطع زماني مناسب مي دانستيد؟»، خاطرنشان کرد: الان وقت صحبت درباره اين مسائل نيست. يکي، 2 روز پيش خبرنگاري از من پرسيد که چرا تيم دوم ماداگاسکار را دعوت کرديد اما امروز ديديد که اين موضوع اشتباه بود. برگزاري بازي در اين تاريخ به تصميم فيفا بود و ما کاري نمي توانستيم بکنيم. اينکه يک بازي در بين 2 فصل از ليگ برگزار مي شود نمي تواند شرايط مناسبي باشد اما چاره اي نداشتيم. دليل انتخاب ماداگاسکار اين بود که مسابقه هاي ليگ ماداگاسکار اکنون در حال برگزاري است و بازيکنانشان با آمادگي کامل برابر ما قرار مي گرفتند.

کي روش افزود: اگر از من بپرسيد بازي با مالديو ساده خواهد بود، پاسخم منفي است چرا که ليگ مالديو هم اکنون در حال برگزاري است و بازيکنانشان آماده هستند. من خطاب به مربياني که از برگزاري بازي در اين مقطع زماني انتقاد کردند مي گويم که هر مربي ديگري و حتي خود آنها جاي من بودند گزينه ديگري نداشتند. آيا ما بايد تيم ملي را تعطيل مي کرديم و يک روز قبل از بازي با مالديو ملي پوشان را دعوت مي کرديم؟ شايد برخي اين طور فکر کنند اما نظر من اين گونه نيست.

خبرنگاري از کي روش پرسيد که «شما در اين مسابقه 7 تعويض داشتيد و 3 بار سيستم بازي را عوض کرديد. پس اين بدان معناست که بازي با ماداگاسکار يک مسابقه آماده سازي بوده است. با اين حال بهتر نبود اين مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار مي شد؟» کي روش پاسخ داد: فکر مي کنم بازي اي را که من ديدم شما نديديد. چرا که ما در اين مسابقه از نظر قانوني اجازه انجام 6 تعويض را داشتيم و 6 تعويض کرديم. ضمن اينکه سيستم بازي هم تا دقايق پاياني تغييري نکرد و در آن لحظات يک بار سيستم را عوض کرديم. اينکه مي گوييد چرا اين بازي بدون تماشاگر برگزار نشد را نمي توانم درک کنم. ما 3 بازي بدون تماشاگر در اتريش برگزار کرديم و انتظار داشتيم چهارمين بازي ما در تهران مقابل انبوهي از تماشاگران برگزار شود.

در اين بين خبرنگاري از کي روش پرسيد «آيا با دستمزدهاي کلاني که بازيکنان ايراني مي گيرند بايد چنين عملکردي در تيم ملي کشورشان داشته باشند؟»

سرمربي تيم ملي پاسخ داد: ارتباط بين دستمزد بازيکنان و عملکردشان را نمي دانم. خيلي بازيکنان هستند که شايد صد برابر بازيکنان ايراني دستمزد بگيرند و نظيرشان را مي توانيد در تيم هاي مختلف اروپايي حتي منچستريونايتد و رئال مادريد ببينيد اما بعضي از آنها به آن اندازه اي که هزينه دارند، عملکرد موفقي نداشته اند. تنها چيزي که مي توانم درباره بازيکنان تيم ملي بگويم اين است که آنها خيلي سختکوش هستند و از اينکه در تيم ملي کشورشان هستند افتخار مي کنند. فکر مي کنم با وجود چنين بازيکناني آينده تيم ملي ايران تضمين شده است.

کي روش در پايان خاطرنشان کرد: تنها ضعف هايي که مي توانم از بازي با ماداگاسکار بگيرم سرعت پايين تيم ما تنها به دليل افت بدني بازيکنان است. ضمن اينکه ما فرصت هاي گلزني متعددي داشتيم که از دست رفت. شايد اگر تنها چند موقعيت ما تبديل به گل مي شد اکنون با اختلاف بيش از 3 يا 4 گل برنده بوديم.
نظرات بینندگان