arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

گزارش کامل مراسم تشییع شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو / اقامه نماز به امامت آیت الله امامی کاشانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیین تشییع شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در مصلای بزرگ تهران آغاز شد/ اقامه نماز به امامت آیت الله امامی کاشانی

مراسم تشییع پیکر 16 آتش‌نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو، با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار و پیکرهای این شهدا پس از تشییع تا میدان هفت‌تیر و انتقال به بهشت زهرا، در قطعه 50 به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، از صبح امروز مردم و مسئولان با حضور در مصلی امام خمینی(ره) تهران در مراسم تشییع 16 آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو شرکت کردند و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های 16 شهید آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو را ارج نهادند.
در ادامه پس از قرائت قرآن کریم و مداحی، اسامی شهدای آتش‌نشان قرائت شد که با فریاد «الله‌اکبر» برای هر نام شهید از سوی حضار همراه شد. اسامی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو عبارتند از: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری و بهنام میرزاخانی.
در این مراسم پیام مقام معظم رهبری درباره شهدای آتش‌نشان قرائت شد.
در این مراسم آیت‌الله امامی کاشانی بر پیکر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو نماز اقامه کرد.

در ساعت 10:06 نماز بر پیکر آتش‌نشانان به پایان رسید. در حین خواندن نماز توسط آیت‌الله امامی کاشانی جو حزن‌‌انگیزی در قسمت بانوان (خانواده شهدای آتش‌نشان) به وجود آمده بود و صدای گریه آنها از هر طرف به گوش می‌رسید.
پیکرهای پاک 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو پس از اقامه نماز از مصلای امام خمینی(ره) به سمت خیابان مفتح شمالی و شهید مطهری تشییع شده و از آنجا به بهشت زهرا(س) انتقال داده شد.
پس از ورود آمبولانس‌ به‌ بهشت زهرا، پیکر شهدای آتش‌نشان بر دستان مردم تهران به سمت قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) تشییع شد و در این قطعه آرام گرفت.

چه کسانی در مراسم تشییع حضور داشتند؟
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهوری، دادستان کل کشور، وزرای کشور و دادگستری، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، دادستان تهران، شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر پایتخت، سفیر سوریه در ایران و جمعی از شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان حضور داشتند.

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم هستند.
 
حاشیه‌های مراسم
در آستانه مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان، از نشان اپلیکیشن شهدای آتش‌نشان رونمایی شد.
پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور نیز در حاشیه برگزاری این مراسم عنوان کرد که برای مراسم تشییع امروز 25 آمبولانس اورژانسی، 10 دستگاه موتور آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس اختصاص داده شده و نیروها از ساعت هفت صبح در خیابان‌های مربوط استقرار یافته‌اند.
یکی دیگر از افرادی که در این مراسم حاضر شد، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور است که قبل از ورود به صحن مصلی اعلام کرد که سازمان بازرسی در پرونده پلاسکو ورود خواهد کرد.
همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که در این مراسم حضور یافت، در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: ‌واقعه پلاسکو اگرچه حادثه بسیار بزرگی بود اما توانست همبستگی ملی را در کشور توسعه دهد به‌گونه‌ای که شهردار تهران مدعی بود مردم از جاهای مختلف کشور برای خدمت‌رسانی به تهران آمدند و یک همبستگی ملی اتفاق افتاد.

سعید شریف‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که شب گذشته قرائت شد، گفت:‌ این پیام آرامشی بر دل آتش‌نشانان بود که نشان می‌داد رهبر معظم انقلاب از فعالیت آتش‌نشانان رضایت‌مند هستند و اینکه کار آتش‌نشانان را با کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس برابر دانسته‌اند برای ما آرامش‌بخش خواهد بود.
همچنین آتش‌نشانان نیز از ایستگاه‌های مختلف برای خداحافظی با یاران شهید خود به مصلی آمدند.

منبع: آنا
نظرات بینندگان