arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

جمع‌آوری بیش از 500000 امضا برای لغو سفر ترامپ به انگلیس/ مردم انگلیس امروز تظاهرات می‌کنند

بیش از نیم میلیون تن در انگلیس طوماری را به منظور لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به این کشور که به دعوت ملکه انگلیس قرار است انجام بگیرد امضا کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیش از نیم میلیون تن در انگلیس طوماری را به منظور لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به این کشور که به دعوت ملکه انگلیس قرار است انجام بگیرد امضا کرده‌اند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این طومار در پی صدور دستوری از جانب دونالد ترامپ در مورد ممنوع شدن سفر پناهجویان و اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا مطرح شده است.
 
در حالی که روز شنبه این طومار تنها ۶۰ امضا داشت اما تا ساعت ۶:۲۰ دقیقه عصر یکشنبه به وقت محلی تعداد امضاهای آن از مرز ۵۰۰ هزار امضا گذشت.
 
از آنجا که تعداد امضاهای طومار مربوط به لغو سفر ترامپ به انگلیس از مرز صد هزار امضا گذشته واجد شرایط مناظره و بحث در پارلمان انگلیس است.
 
با توجه به اینکه ممنوعیت مناقشه برانگیزی که ترامپ اعلام کرده باعث خشم مردم زیادی در جهان ازجمله انگلیس شده است به یکباره تعداد امضاهای این طومار نیز افزایش چشمگیر نشان داده است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که دعوت ملکه انگلیس برای سفر به این کشور در اواخر سال جاری میلادی را قبول کرده است. با این حال چهره‌های سیاسی دیگر انگلیس شامل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و تیم فارون، رهبر لیبرال دموکرات‌ها و همچنین آلکس سالموند، سخنگوی حزب ملی اسکاتلند همگی خواهان لغو سفر ترامپ به انگلیس به دلیل اقدامات جنجال برانگیزش شدند.
 
در این میان قرار است امروز (دوشنبه) راس ساعت ۶ عصر به وقت محلی در انگلیس هزاران تظاهرکننده در سراسر این کشور به منظور اعتراض به ممنوعیت اعلام شده از سوی ترامپ به خیابان‌ها آمده و از جمله در اطراف مقر دولت انگلیس تظاهرات کنند.
 
قرار است این تظاهرات در شهرهایی شامل لندن، ادینبورگ،‌ کاردیف، منچستر، نیوکاسل، لیدز، کمبریج و بیرمنگام برگزار شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان