arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

پیشنهاد میراث تهران برای ایجاد موزه آتش‌نشانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آمادگی دارد تا حمایت‌های فنی و اداری را از تاسیس موزه آتش‌نشانی انجام دهد.

به گزارش انتخاب، رجبعلی خسروآبادی پیشنهاد داد: لباس‌ها و تجهیزات آتش‌نشانان ایثارگر، لوگوی فلزی ساختمان که تاریخ ساخت آن را نشان می‌داد و از قضا سالم از زیر آوار درآمد و حتی گاوصندوق‌های  سوخته و بخشی از شبکه فلزی پنجره‌های این ساختمان 54 ساله می‌تواند در محلی با عنوان موزه آتش‌نشانی نگهداری شوند.

او با بیان این‌که ایجاد این موزه باعث می‌شود تا رشادت‌های آتش‌نشانان فداکار ما هیچ‌وقت فراموش نشوند، بیان کرد: میراث فرهنگی تهران آمادگی دارد تا حمایت فنی و اداری را از تاسیس چنین موزه‌ای داشته باشد. همچنین میراث فرهنگی استان تهران با ارسال نامه‌ای به شماره 10614/126/952 به معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، آمادگی خود را برای حمایت فنی و اداری از تاسیس موزه آتش نشانی اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای آتش‌نشان با حضور گسترده شهروندان و مسئولان هرچه با شکوه انجام شد، اما آنچه از حادثه پلاسکو در حافظه پایتخت ماندگار شد فرهنگ و روحیه ایثار و شهامت بود، روحیه‌ای که وجودش در  جامعه حس آرامش و امنیت را به شهروندان خواهد داد و نشان می‌دهد افرادی هستند تا جان خود را فدای آسایش و امنیت آنها کنند.

خسروآبادی افزود: از امروز وظیفه همه نهادهای فرهنگی شهر از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است تا بر اساس رسالت ذاتی خود از میراث معنوی صیانت کنند که خاطره جمعی مردم کشور از حادثه پلاسکو را تا ابد زنده نگه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: هویت، روح شهری است که جامعه بدون آن حیات نخواهد داشت و فداکاری آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو بخشی از هویت تهران بود که حفظ آن برای تاریخ پایتخت لازم و ضروری است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان