arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

توزیع کارت آزمون فراگیر ارشد پیام نور از فردا/ اعلام نتایج دهه دوم اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از توزیع کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از فردا سه‌شنبه 12 خبرداد.

به گزارش انتخاب، دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور (دوره بهمن‌ ماه 95)، 54 هزار و 866 داوطلب ثبت‌نام نمودند که از این تعداد 26 هزار و 262 نفر زن و 28 هزار و 604 نفر مرد می‌باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده کارت شرکت در این آزمون و برگه راهنمای شرکت در جلسه از فردا بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان می‌توانند از فردا سه‌شنبه 12 بهمن لغایت ساعت 24 روز پنجشنبه 14 بهمن 95 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای و اطلاعات ثبت‌نام نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون و برگه راهنمای مذکور اقدام کنند.

دکتر توکلی تاکید کرد: داوطلبان باید توجه کنند چنانچه «جنس» مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی مغایرت داشته باشد برای پیگیری روز پنجشنبه 14 بهمن 95 صبح‌ها از ساعت 8:30 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 14 تا 17 شخصاً به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: درخصوص افرادی که دارای معلولیت می‌باشند نیز چنانچه در فرم تقاضانامه ثبت‌نام معلولیت را علامت‌گذاری نموده‌اند اما نوع معلولیت آنها روی کارت درج نشده چنانچه نیاز به منشی دارند لازم است هر چه سریعتر به سازمان بهزیستی محل اقامت مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم معلولیت اقدام کنند و یک روز قبل از برگزاری آزمون این فرم را به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص ارائه کنند. درخصوص رفع نقص سایر موارد مندرج در کارت داوطلبان باید براساس موارد مندرج در برگه راهنما برای کنترل و رفع نقص سایر مشخصات خود به سایت سازمان سنجش مراجعه و موارد اصلاحی را ویرایش کنند.

دکتر توکلی در خصوص فرآیند برگزاری آزمون فراگیر ارشد پیام نور اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر بهمن 95 دانشگاه پیام نور (نوبت هفدهم) صبح روز جمعه 15 بهمن 95 با حضور 54 هزار و 866 داوطلب برای پذیرش در 1400 رشته‌محل در بیش از 190 رشته گرایش و در پنج گروه آموزشی شامل گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و گروه آزمایشی هنر در 82 شهرستان مختلف کشور برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: برای حضور در جلسه آزمون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون به علاوه اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

به گفته وی، فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز خواهد شد و درهای ورودی حوزه‌های اصلی امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

دکتر توکلی ادامه داد: در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان رشته‌های مختلف یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک دفترچه سوال که در آن مجموعه سوالات دروس رشته‌های امتحانی درج شده داده می‌شود و داوطلبان ضرورت دارد در زمان مشخصی که در برگه راهنمای آزمون درج شده و همچنین در جلسه امتحان از طریق بلندگو اعلام می‌شود بر روی دفترچه آزمون نیز ثبت شده نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

به گفته وی، دفترچه سوالات کلیه داوطلبان شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب روی جلد دفترچه آزمون درج شده است. این دفترچه دارای تنوع بوده و در انواع D، C و E توزیع می‌شود. کد عددی و حروف انگلیسی (D، C و E) که روی دفترچه سوال داوطلبان درج شده باید با کد عددی و حروف انگلیسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد لذا داوطلبان ضمن توجه به این موضوع که در زمان مقرر و در جلسه امتحان نیز یادآوری می‌شود لازم است کد عددی انگلیسی دفترچه و پاسخنامه را کنترل نمایند و در صورت مغایرت موضوع را به اولین مراقب اطلاع داده و تا برطرف شدن آن موضوع را پیگیری کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه سوالات آزمون تستی چهار گزینه‌ای است و برای پاسخ‌های غلط نمره منفی لحاظ نخواهد شد. اما اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌های آن سوال غلط محسوب می‌شود و امتیازی به آن سوال تعلق نمی‌گیرد.

دکتر توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان سنجش در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون نیازمند نظرات داوطلبان گرامی به عنوان بهترین منبع اخذ اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، لذا از داوطلبان دعوت می‌شود نسبت به تکمیل پرسشنامه ارزشیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون که در تاریخ 15 بهمن 95 لغایت 21 بهمن 95 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور دوره بهمن‌ماه 33 هزار و 800 نفر می‌باشد و نتایج نهایی این آزمون دهه دوم اسفند 95 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان