arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

حمایت «جورج میلر» از تصمیم «اصغر فرهادی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جورج میلر»، کارگردان سرشناس استرالیایی از اصغر فرهادی به دلیل تحریم مراسم اسکار حمایت کرد.

به گزارش انتخاب، «جورج میلر»، کارگردان استرالیایی و خالق مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» در واکنش به دستور «دونالد ترامپ» مبنی بر جلوگیری از عدم صدور روادید برای اتباع ۷ کشور مسلمان برای سفر به آمریکا گفت: این یک دیوانگی است، این یک دیوانگی غیرمنطقی است که به نظر می‌رسد آمریکا و سایر نقاط جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«میلر» با ستایش از تصمیم فرهادی برای عدم حضور در مراسم اسکار و ایستادن در کنار دیگر شهروندان ایرانی او را یک "هنرمند بزرگ" خواند و گفت: من و بسیاری دیگر از این حرکت حمایت می‌کنیم. فرهادی یک هنرمند بزرگ است، اما سایر مردم که دیده نمی‌شوند، چه؟ تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این قانون جدید یک دیوانگی است و فکر می‌کنم اتفاقات دیگری نیز در راه است.

«جورج میلر» سال گذشته ریاست هیئت‌ داوران جشنواره کن را بر عهده داشت که فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در آن موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد شد.

«دونالد ترامپ» روز جمعه یک دستور اجرایی را امضاء کرد که بر اساس آن سفر اتباع ۷ کشور اسلامی از جمله ایران به مدت ۹۰ روز به آمریکا به حالت تعلیق درآمده است و ورود پناهندگان نیز به این کشور حداقل برای مدت ۱۲۰ روز متوقف خواهد شد. این اتفاق با اعتراضات فراوانی در آمریکا، هالیوود و دیگر نقاط جهان رو به رو شده است و فرهادی نیز که با فیلم «فروشنده» یکی از پنج نامزد نهایی جوایز اسکار است روز یکشنبه تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۷ را به نشانه اعتراض به این قانون اعلام کرد.

نظرات بینندگان