arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

روایتی کمتر شنیده شده از اسکورت هواپیمای حامل "ریگی" توسط ارتش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
میزان نوشت: معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای ارتش در تاریکی، حدود ساعت 2 تا 3 بامداد اخطار دادند اما آن‌ها توجه نکردند. چند شلیک پیاپی در مقابل چشمان خلبان انجام شد و خلبان هواپیمای حامل ریگی با توجه به جدیت خلبانان جنگنده ما برای نشاندن هواپیما، به‌اجبار در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

امیرسرتیپ محمد محمودی  با بیان اینکه اصل این است که ارتش باید بیدار باشد تا مردم در امنیت و آرامش باشند، گفت: ارتش وظیفه‌ صیانت از مردم، منافع مردم و حفظ منافع نظام را بر عهده دارد. حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی بر اساس تعریف صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عهده ارتش است و در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس‌ازآن در حوزه‌های مختلف و با تقدیم چهل‌وهشت هزار شهید گران‌قدر بارها در اجرای این رسالت خطیر ازخودگذشتگی کرد و نمونه‌های بسیاری را می‌توان در بحران‌های پس از جنگ و همین سال‌های اخیر مثال زد.

وی اضافه کرد: به نظر شما همین دو سال قبل آن هواپیمایی که در پوشش هواپیمای مسافربری حامل نظامیان آمریکایی بود چگونه در فرودگاه بندرعباس وادار به فرود شد؟ جز اینکه رادارهای هوشیار پدافند هوایی این هواپیما را رصد و متوجه ارسال اطلاعات غلط و نادرست از سوی خلبان هواپیما شدند و هواپیما را مجبور به فرود در بندرعباس کردند؟ یا آن هواپیما که حامل ریگی جنایتکار بود، چه کسی آن را نشاند؟ اغلب مردم در خواب بودند، چون ساعت 2 و نیم بامداد بود که جنگنده‌های ما رفتند و آن هواپیمای مسافربری را که از فضای جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کرد اسکورت کرده و باقدرت تمام نشاندند، آن‌هم با شلیک‌هایی که انجام شد.

امیر محمودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، هواپیمای حامل ریگی با شلیک جنگنده‌های ارتش تسلیم شد و فرود آمد؟ عنوان کرد: بله، ابتدا نیروهای ما در تاریکی، حدود ساعت 2 تا 3 بامداد اخطار دادند اما آن‌ها توجه نکردند. چند شلیک پیاپی در مقابل چشمان خلبان انجام شد و خلبان هواپیمای حامل ریگی با توجه به جدیت خلبانان جنگنده ما برای نشاندن هواپیما، به‌اجبار در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

نظرات بینندگان