arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

رییس ستاد انتخابات تهران: برجام یک راهگشایی بود در جهت شکستن بن‌بست‌های اقتصادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: فرمانداران به عنوان محور وحدت در شهرستان ها تمام جریان‌های سیاسی را علاقمند و با تعامل خوب با نمایندگان و ائمه جمعه و دستگاه قضایی زمینه حضور و مشارکت مردم در انتخابات را فراهم نمایند.

به گزارش انتخاب، سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران در نشست فرمانداران استان تهران - رباط کریم گفت: در سطح استان تهران قریب به 97000 نفر در برگزاری انتخابات همکاری خواهند کرد که این حجم نیروی انسانی مستلزم آموزش های ویژه ای هستند و باید از هم اکنون در شناسایی و جذب آنها تلاش کنیم و از تمام دستگاه های اداری و سازمان ها که می توانند در زمینه انتخابات ما را یاری کنند کمک بگیریم. قانون هم در این خصوص اجازه های لازم را به ما داده است.

وی افزود: انتخابات یک پروژه ملی است و همه دستگاه ها باید بسیج شوند و همراهی کنند تا بتوانیم این حجم قابل توجه نیروی انسانی را در برگزاری انتخابات پرشور به کار بگیریم. انتخاب، سازماندهی و آموزش این نیروها برای شعب و صندوق ها فرصت های قابل توجهی را می طلبد که می بایست در فرصت مقتضی این امور را به انجام برسانیم. باید با حضور گسترده مردم در اردیبهشت سال آتی انتخاباتی در شان انقلاب و تراز جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

معاون سیاسی استانداری تهران یادآور شد: در ایام مبارک دهه فجر امسال، فرمانداران به عنوان نمایندگان حاکمیت در سطح شهرستان ها باید نسبت به دستاوردهای نظام و تبیین آنها به مردم تلاش مضاعفی را داشته باشند و آنچه را که جمهوری اسلامی در ظرف 37 سال گذشته برای خدمت رسانی ارائه داده بخصوص در دولت فعلی برای مردم گزارش کنند.

وی افزود: نقش و حضور و مشارکت مردم در مقبولیت نظام جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم مردم باید نسبت به آینده نظام و برنامه های کشور خود امیدوار باشند. مشارکت مردم جز در سایه وحدت و همدلی امکانپذیر نخواهد بود.

چاوشی اظهار کرد: فرمانداران بعنوان محور وحدت در شهرستان ها تمام جریان های سیاسی را علاقمند کنند و با تعامل خوب با نمایندگان و ائمه محترم جمعه و دستگاه قضایی زمینه حضور و مشارکت مردم در انتخابات را فراهم نمایند. آنچه که برای جمهوری اسلامی مهم است حفظ اعتماد عمومی مردم است. ما باید تلاش کنیم فضای سیاسی اجتماعی موجود به گونه ای مدیریت شود ک نیروهای انقلاب به هم نزدیک تر شده و وحدت و همدلی در جامعه کارساز باشد. طبیعتاً این مهم لازمه اش برخورد دقیق و کارشناسانه و خیرخواهانه فرمانداران با امور جاری است. انتظار بر این است که آنان به عنوان پدری که می خواهد یک محیط بزرگی را تحت عنوان شهرستان اداره کند با گشودن بال رحمت و مودت خود بر سر همه جناح های وفادار به انقلاب و همه مردمی که عشق به میهن و کشورشان دارند بتوانند یک فضای سالم و مسالمت آمیز را برای برگزاری با شکوه و حداکثری انتخابات در کشور فراهم نمایند.

وی ادامه داد: ما در مقابل هجمه های جهانی زیادی قرار داریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر دولت در طی یک سال گذشته اقدامات قابل قبولی به انجام رسید. در جریان توافق هسته ای، اتحاد نامقدس علیه جمهوری اسلامی شکست در بخش های قابل توجهی که به اقتصاد ما مربوط بود تحریم ها شکسته شد. ما از ابتدا هم اعتقاد نداشتیم که همه امور کشور به برجام گره خورده است برجام یک راهگشایی بود در جهت شکستن بن بست های اقتصادی. بطوری که کشور توانست رقم قابل توجهی در حدود سه برابر رقمی که دولت روی کار آمد از نفت و میعانات گازی درآمد داشته باشد. سطح رشد تورم را از حدود 34 درصد به 9 درصد کاهش دهد.

معاون سیاسی استانداری تهران گفت: در عرصه اعتمادسازی و شکستن موج ایران هراسی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود دولت توفیقات خوبی به دست آورد و این همه ممکن نبود مگر با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی توده های مردم که دل در گرو مهر وطن دارند. ما باید بتوانیم در دهه فجر دستاوردهای نظام در 37 سال گذشته را مرور کنیم امیدها را در جامعه برانگیزیم و نگرانی های مردم را کاهش دهیم.

وی افزود: دشمنان اسلام در دنیا موج ایران هراسی را ترویج می کنند ما باید فاصله و مرز خود را از نظر رفتاری و عقیدتی با گروه های تکفیری و کسانی که انسان ها و مسلمانان واقعی را مورد تهدید قرار می دهند مشخص و متمایز کنیم. باید نشان دهیم که جمهوری اسلامی هیچ نسبتی با داعش و تفکرات تکفیری ندارد.

چاوشی تأکید کرد: آقای ترامپ نشان داد که نتوانسته بین این گروه های تکفیری و نگاه عمیق انسانی مکتب اسلام تفکیک قائل شود و لذا رفتارهایی که در مورد برخی کشورهای اسلامی دنبال می کند در صورت تداوم، به فروپاشی ابهت سیاسی و حتی آمریکا منجر خواهد شد.

وی افزود: مشهد الرضا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است فرصت بسیار خوبی است که با هدایت های مقام معظم رهبری بتوانیم دیدگاه مسلمانان و تمام ملت های دنیا را نسبت به ایرانی ها و مکتب اسلام و بشریت تصحیح کنیم.

معاون سیاسی استانداری تهران اظهار کرد: رفتارهای ایران در مبارزه با تروریسم بین المللی بخصوص در سوریه نشان داد که جمهوری اسلامی نه تنها نسبتی با تروریسم نمی تواند داشته باشد بلکه در هر جای دنیا زورگویی و نقض حقوق بشر اتفاق بیفتد حضور فعال و آشکاری دارد و این رسالت تاریخی و فرهنگی ماست. ما باید دفاع منطقی از مکتب اسلم داشته باشیم و نشان دهیم که نوع رفتار و منش و کردار جمهوری اسلامی با کسانی که اسلام را به ناحق مصادره کرده و آنرا ملعبه هوس های خود قرار داده اند متفاوت است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان