arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

مشکلات حقوقی با برجام برطرف شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امور بین الملل وزارت نفت:مشکلات حقوقی زیادی وجود ندارد و آنهایی که وجود داشته نیز با برجام برطرف شده است، اما چالش های سیاسی هنوز باقی است که بستگی به بخش خصوصی و دولتی دارد که چگونه این چالش ها را مدیریت کند.
 
به گزارش انتخاب ، امیر حسین زمانی نیا معاون امور بین الملل وزارت نفت در اولین پنل کنفرانس نفت تهران 2017 با اشاره به اینکه در ایران مشکلات حقوقی زیادی وجود ندارد و آنهایی که وجود داشته نیز با برجام برطرف شده است گفت: اما چالش های سیاسی هنوز باقی است که بستگی به بخش خصوصی و دولتی دارد که چگونه این چالش ها را مدیریت کند.
 
زمانی نیا با اعلام این خبر که شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت از تحریم خارج شده است افزود: در خصوص برجام نیز طی جلسه ای که در اواخر دسامبر برگزار شد نکات مهمی عنوان شد.
 
به گفته وی در صورت بازگشت تحریم ها، سرمایه گذاری های انجام شده و وام های گرفته شده نیاز نیست که برگشت داشته باشند و بر مبنای توافق و قرارداد موجود دیون باز پس داده می شوند.
 
زمانی نیا به اهمیت این موضوعات برای بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوعات در خصوص برجام خوب انعکاس نداشته است.
 
وی با بیان اینکه در تجارت بین الملل مفهوم اعتمان و اطمینان به کسب و کار اهمیت بالایی دارد افزود: در ایران امتیازات زیادی برای جذب سرمایه گذار خارجی وجود دارد اما در عین حال چالش های نیز هست.
 
معاون امور بین الملل وزارت نفت از جمله امتیازات ایران به وضعیت جغرافیای، انرژی ارزان، نیروی انسانی خوب، رقابت پذیری، ثبات و امنیت اشاره کرد و گفت:در عین حال با نزدیک شدن به انتخابات و گسترش مسائل جناحی و سیاسی باعث عدم اطمینان و اعتماد برای شرکای می شود.
 
وی با بیان اینکه طبیعت کشور ما مردم سالاری است و همیشه انتخابات خوب برگزار می شود گفت: وجود جناح بندی های سیاسی گاهی گفته می شود که برجام کاری نکرده است که می تواند در ایجاد چالش تاثیر داشته باشد.
 
وی به وجود چالش های مالی بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: منابع مالی برای جذب در کشورهای نفت خیز محدود است.
نظرات بینندگان