arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

فعال شدن سامانه بارشی در غالب مناطق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از امروز به کشور، از حرکت این سامانه در روز چهارشنبه به سمت مناطق مرکزی، جنوبی، شرق و شمال شرق کشور خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، احد وظیفه درباره آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور، اظهار کرد: امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی "برف و باران و وزش باد" در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شود که در مناطق جنوبی با رعد و برق نیز همراه است. گستره فعالیت این سامانه، روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده به مناطق مرکزی و جنوبی کشور و از بعد از ظهر به شرق و شمال شرق نیز کشیده  می‌شود. همچنین  با نفوذ جریانات سرد شمالی، بارش در سواحل غربی دریای خزر تشدید می‌شود.  
 
وی افزود: روز چهارشنبه  بارش در مناطق جنوبی فارس، دامنه‌های جنوبی زاگرس و غرب سواحل دریای خزر شدت می‌یابد. این سامانه در روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور فعال خواهد بود. شدت بارش در این روز در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود. روز جمعه نیز به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته شده و بارش در نیمه شرقی و نواحی مرکزی ادامه دارد.
 
به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، این سامانه روز شنبه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین از بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که موجب مواج شدن دریا به ویژه مناطق غربی و مرکزی آن نیز خواهد شد.
 
وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی شده‌است، ادامه داد: به سبب افزایش سرعت وزش باد طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور پدیده گرد و خاک پیش بینی شده‌ است. همچنین روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در جنوب شرق کشور  رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد. از روز چهارشنبه تا  جمعه نیز شاهد استقرار توده هوای سرد و کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.
 
وی وضعیت آب و هوای استان تهران در روز چهارشنبه را نیمه ابری، به تدریج ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد و همچنین بارش باران در اواخر وقت پیش بینی کرد و گفت: دمای هوای این استان در سردترین ساعت روز چهارشنبه به یک درجه زیرصفر و در گرمترین ساعت به هفت درجه بالای صفر می‌رسد. در روز پنجشنبه نیز این استان، شاهد آسمانی ابری، بارش باران و برف در بعد از ظهر و همچنین وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه دما در این روز صفر و کمینه آن ده درجه زیر صفر پیش بینی شده‌ است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان