arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

تازه‌ترین خبرها از جشنواره فیلم برلین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین سه‌شنبه ۱۲ بهمن درباره ویژگی‌های شصت‌وهفتمین دوره جشنواره صحبت کرد.

به گزارش انتخاب، به اعتقاد دیتر کاسلیک این دوره از جشنواره فیلم برلین آشفتگی‌های سیاه دنیای مدرن را بازتاب می‌دهد و تفسیری به موقع از رویدادهای آمریکا ارائه می‌کند.

او در این باره گفت:‌ «علیرغم خشم و رنجشی که دنیا را فراگرفته، جشنواره فیلم برلین برنامه‌ای امیدبخش و تسکین‌دهنده است که در آن هنرمندان رستاخیز روزانه جهانی که در آن هستیم به شکل تصویری توصیف می‌کنند. اما در عین حال طنز و نمایش راه برون رفت را نیز فراموش نمی‌کنند.»

کاسلیک در ادامه افزود: «جشنواره ما پاسخی است به داستان‌های کوته‌فکرانه‌ای که این روزها از آن سوی اقیانوس به گوش می‌رسد. داستان‌هایی که با شنیدن آن به خود می‌گویید: محال است درست باشد.»

البته کاسلیک در سخنان خود به صورت مستقیم به دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که اخیرا با صدور فرمان ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان جنجال به پا کرده است، اشاره‌ای نکرد.

او فیلم‌های حاضر در جشنواره را «اعتراضی به اندازه» توصیف کرد و گفت، فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره نشانی از تفوق تنوع بر تک‌صدایی است و به موضوعاتی چون تبعیض علیه اقلیت‌های نژادی می‌پردازد.

در شصت‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم برلین ستارگان سرشناس عالم سینما از جلمه لارا لینی، رابرت پتینسن، پنه‌لوپه کروز، کاترین دونو و سینا مولر حضور می‌یابند.

هیات داوران برلین تکمیل شد

پیش از این اعلام شده بود که پل ورهوفن ریاست‌ هیات داوران جشنواره کن را برعهده خواهد داشت. با معرفی دیگر اعضای هیات داوران جشنواره برلین مشخص شد که مگی جیلنهال بازیگر آمریکایی ، دیگو لونا بازیگر مکزیکی و یولیا ینچ بازیگر آلمانی به همراه اولافور الیاسون، وانگ کوان‌آن و دورا بوچوچا در هیات داوران برلین پل ورهوفن را همراهی می‌کنند.  

در این دوره از جشنواره فیلم برلین ۱۸ فیلم برای رسیدن به خرس طلایی رقابت می‌کنند. برنده خرس طلایی برلین روز ۳۰ بهمن (۱۸ فوریه) معرفی می‌شود.

پل ورهوفن که آثاری چون «پلیس آهنی» و «غریزه اصلی» را در کارنامه کاری خود دارد چندی پیش جایزه گلدن‌گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای کارگردانی فیلم «او» از آن خود کرد.
نظرات بینندگان