arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

اکثر فرانسوی‌ها می‌خواهند فیون از انتخابات کنار برود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، ۶۹ درصد از فرانسوی‌ها می‌خواهند که فرانسوا فیون از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشد. محبوبیت فیون در پی اتهامات مربوط به "شغل جعلی" همسرش به شدت لطمه خورد.

به گزارش انتخاب، نظرسنجی موسسه نظرسنجی "هریس اینتراکتیو" که امروز پنج‌شنبه منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد آلن ژوپه از محبوبیت بیشتری برخوردار است و برای جایگزینی فرانسوا فیون ارجحیت بیشتری میان رای‌دهندگان دارد. فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه به عنوان نامزد حزب راستگرای جمهوری خواه فرانسه در رقابت‌های انتخاباتی شرکت دارد.

طبق این نظرسنجی که اول فوریه انجام شد، ۲۹ درصد باور دارند که اگر فیون نامزد بماند، حزب جمهوری‌خواه در انتخابات برنده می‌شود اما ۵۷ درصد معتقدند که فیون باید توسط شخصی دیگر جایگزین شود.

فیون اخیرا مخالفانش در دولت را به ایجاد یک رسوایی با هدف کنار زدن او از انتخابات متهم کرد. نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که محبوبیت او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به شدت کاهش یافته است.

نخست‌وزیر سابق فرانسه زمانی به دردسر افتاد که هفته‌نامه فرانسوی‌زبان «لو کانار آنشنه» گزارش داد، فرانسوا فیون به همسرش پنلوپ فیون برای کار انجام نشده ۵۰۰ هزار یورو پرداخت کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان